Co-working: Kontorhoteller og kontorfællesskaber

Baggrund

Måden vi arbejder på er under forvandling og det betyder nye trends i efterspørgselen efter kontorfaciliteter, der i stadig større grad retter sig efter fleksible løsninger, som tilbydes af kontorfællesskaber og kontorhoteller.

Et betydeligt vækstlag af innovative firmaer sætter samtidigt pris på videndeling og fleksibilitet, hvad kontorstørrelse og opsigelse af leje angår.

Som noget nyt dog, lejer også store firmaer og high end virksomheder sig nu ind i kontorhoteller.

København har i dag knap 40 lokationer for kontorfællesskaber, og ligger set i skandinavisk perspektiv næst efter Stockholm med 50 lokationer.

Program

09.00 Registrering og morgenmad
09.30 Velkomst
09.35 Markedet for kontorhoteller
Efterspørgselem efter co-working space er stigende og stadig flere aktører går ind i udvikling af kontorhoteller - hvem er på markedet i dag, og hvem er på vej ind? Hvor stort er markedet for kontorhoteller i dag og om 10 år? Hvordan differenterer kontorfællesskaber sig, hvilke nye koncepter er på vej ind - hvad fungerer og hvad fungerer ikke? Gode forretningsmodeller for kontorhoteller. Hvem efterspørger kontorer og hvilken vej går udviklingen; vil man i fremtiden blande brancher eller ser vi fremkomsten af kontorhoteller rettet mod medarbejdere i en bestemt erhvervsgren, f.eks. IT eller design, så de kan få lov til at netværke med "ligesindede"?
10.00 Udlejning af kontorhoteller og co-working space
Hvad skal der til for at udleje en kontorhotel i dag og i morgen. Kommer internet baserede værktøjer til at dominere udlejningsmarkedet når den digitale generation kommer på markedet? Og hvordan kobler man de forskellige krav, forskellige virksomheder har med de rette kontorlokaler? Markedsføringsværktøjer.

Jannis Littmann , OfficeHub

10.25 Ny i København: New York inspireret kontorhotel
Exoffice, der er et nyt businesslounge-koncept, der henvender sig til både start-ups og det etablerede erhvervsliv. Exoffice skal imødekomme en mere fleksibel måde at arbejde på, der især karatkeriserer millennials, og kan sammenlignes med en businessclass-café for forretningsfolk. Hvad adskiller den nye spiller på kontorhotelmarkedet fra de allerede eksisterende? Hvordan brander man konceptet og hvad betyder design for markedsføringen?
10.50 Kaffepause
11.20 Udformning af kontorhoteller
Hvike arbejdskulturer skabes i kontorhoteller? Hvordan påvirker de nye arbejdsformer designet, og hvordan påvirkes de selv af kontorets udformning? Muligheder for design og tilrettelægning af kontorrummet.
11.45 Drift af kontorhoteller: netbaserede platforme
Brugen af netbaserede platforme og internet og things gør det muligt at få indblik i ressourceforbruget og brugernes anvendelse af kontorer og deres komfortniveau.
12.10 Co-working and co-living ud i ét
Moxy Hotels er Marriott Internationals nye varemærke, der er fokuseret på millenniumgenerationen og deres præferencer - en generation for hvilken grænsen mellem arbejde og fritid sløres. Om dagen er Moxy baren et socialt co-working rum og spillested for såkaldte ”Fun Hunters”. Det giver således besøgende udefra og gæster af hotellet mulighed for at arbejde væk fra gængse kontorlokaler og studere i livlige omgivelser. Om aftenen transformeres Moxy baren til et samlingspunkt for Sydhavnen og en destination for lokalsamfundet med musik, cocktails og underholdning.
12.35 Spørgsmål og afslutning
12.40 Frokost
Inkluderet i prisen

Professionelt arrangement til tiden

Morgenkaffe

Frokost

Konferencemappe

Oplægsmateriale sendes pr. e-mail efterfølgende

Kursusbevis

Tilmeld dig her
Tilmeld dig her