Branding - fra idé til køb af byggeprojekter

Program

09.00 Registrering og morgenmad
09.30 Velkomst
09.35 Fortælling som branding

Hvordan finder man den unikke fortælling om sit byggeri og får det til at skille sig ud? Hvordan opbygger man et brand, der slår igennem og som kan følge projektet fra start til slut? Konkrete eksempler på succesfulde strategier, og den praktiske gennemførelse og vedligeholdelse af brandet såvel eksternt som internt i organisationen. Hvordan kommer brandingen i bygge- og ejendomsbranchen til at udvikle sig i de kommende år, og hvad skal prioriteres? Hvordan kan branding ses på bundlinjen?

Alexander Windig Mottlau , Owner & CEO, Nood

10.00 Når skaden er sket: Krisehåndtering

Troubleshooting og krisehåndtering: Hvad har andre virksomheder gjort, når de er kommet i klemme i sociale medier?  Hvordan tackler du det, hvis der alligevel opstår problemer?

10.25 Markedsføring og udlejning af seniorboliger og bofællesskaber

Den rette målgruppe er vigtig for at sikre et langsigtet bæredygtigt bofællesskab, men kan man sikre det rigtige mix af beboere gennem markedsføring og udlejning? Og hvordan har forskellige deltagelsesformer i både processen op til indflytning og i genudlejningen indvirkning på beboergruppen? Kan vi gennem udlejningskriterierne undgå, at alle bliver gamle på samme tid? Deltagelsesformer, udlejningsproces og -kriterier samt markedsføring er alle vigtige instrumenter til at sikre de ønskede målgrupper til fremtidens seniorboliger og –bofællesskaber.

Karina Lauridsen , Direktør for kunde- og foreningsudvikling, Boligkontoret Danmark

10.50 Kaffepause
11.20 Borgerinddragelse

Hvordan arbejder man med at kommunikere udviklingsprojekter, helhedsplaner og lokalplanlægning ud til brugerne? Hvordan formidler man ofte komplekse bygge- og infrastrukturprojekter ud til forskellige grupper af interessenter, og hvordan kan man vinde almen opbakning til sit byggeprojekt? 

Dorthe Walther Brogård , Indehaver og Byplanarkitekt MAA, Planværkstedet

11.45 Brandingsstrategi for bygge- og bydelsprojekter

Branding over for stakeholders og kunder i de forskellige faser af projektet. Fra midlertidig anvendelse til strategier under- og efter udvikling af et stort bydelsprojekt. Creatice Zoo har bl.a. stået for markedsføring af bydelene Aarhus Ø, Risskov Brynet, Frederiks Plads i Aarhus og Kanalbyen i Fredericia.

Morten Søholm , Senior Advisor, Founding Partner Concept & strategy , Creative Zoo

12.10 Kommunikationsstrategi for byggeprojekter i Region Hovedstaden

Arbejdet med at udvikle en stærk og sammenhængende bygherreorganisation, hvor branding og kommunikation er helt afgørende elementer. Arbejdet med at skabe en fælles fortælling: ”Vi bygger på omtanke” og hvorfor det er vigtigt. Konkrete indsatser med en koordineret kommunikation via oplæg, opslag på sociale platforme og deltagelse i eksterne netværk og mødefora. Det handler alt sammen om, at være en professionel bygherre, som er en attraktiv samarbejdspartner og ikke mindst en attraktiv arbejdsplads. Center for Ejendomme er Region Hovedstadens bygherre og bygger i disse år for mere end 20 milliarder kr. nye hospitaler og er dermed en af Danmarks største bygherre og har en klar ambition om at være en stærk og synlig bygherre.

Ole Kristian Bottheim , Vicedirektør, Center for Ejendomme, Region Hovedstaden

12.35 Afslutning
12.40 Frokost

Baggrund

Et godt brand baner vejen for en successfuld byggeprocess. Det er vigtigt at have beboeres og offentlighedens accept af et planlagt byggeri - det sparer tid, kræfter og ressourcer og et positivt brand hjælper på byggeriets image. Branding og markedsføring er ikke bare et salgsparameter længere, men også langsigtet investering i byggeprojektets overlevelse og success, samtidig med at det undebygger virksomhedens image og overlevelse på markedet.

Virksomhedens ansigt eksternt såvel som internt bliver stadig vigtigere for den fremtidsorienterede virksomhed. I et marked med bevidste boligkøbere, kunder og forbrugere må byggeprojekterne stå skarpt og attraktivt, og det gælder om at skabe troværdighed og klarhed omkring byggeriets værdier og budskab. En bygning – uanset om der er tale om boliger eller erhvervsbyggeri - er i dag en livsstilsmarkør, der fortæller og understøtter historien om, hvem der bebor den.

Branding og markedsføring er således tæt forbundet med succeskriterierne for byggeriet og virksomheden, og det er vigtigt, at virksomhedens intension med byggeriet er tydelig og gennemskuelig.

Inkluderet i prisen

Professionelt arrangement til tiden

Morgenkaffe

Frokost

Konferencemappe

Oplægsmateriale sendes pr. e-mail efterfølgende

Kursusbevis

Tilmeld dig her

Afholdes 7. december 2023
Klokken 09.00 - 12.40
: DOCKENDOCKEN, Færgehavnsvej 35, 2150 Nordhavn



Deltagere

Boligkontoret Danmark

Karina Lauridsen

Concise

Mathilde Lykke Bülow

Container Living Production ApS

Nadja Udby Sangild

Creative Zoo

Morten Søholm

Danica Ejendomme

Ann-Marie Lewis
Signe Finsen
Signe Bendix

Domis K/S

John Skovbjerg

DSB Ejendomsudvikling A/S

Andreas Hougaard

emcon

Sarah van Daalen

Fokus Asset Management A/S

Jakob Veino

Guldborgsund Kommune

Rikke Betak

Jysk Development

Amelliya Rosenberg

Maycon A/S

Anders Mayland

MT Højgaard Property Development A/S

Birgitte Kjærgaard

NCC Danmark A/S

Mette Michelsen

Nood

Alexander Windig Mottlau

Planværkstedet

Dorthe Walther Brogård

Region Hovedstaden

Ole Kristian Bottheim

Andre konferencer

Tilmeld dig her