Regus og Respace.dk i samarbejde om kontorfællesskaber i hele Danmark

Regus og Respace.dk i samarbejde om kontorfællesskaber i hele Danmark

Såkaldte "coworking spaces" vinder frem i hele verden som den nye måde at have kontor - også i Danmark. Regus og erhvervsejendomsportalen Respace.dk indgået et samarbejde med henblik på at indtage det danske marked.

Kontakt

Yderligere oplysninger:

Respace
Partner
Jan Kristensen
T: +45 7020 3443
https://respace.dk/

Efterspørgslen på coworking spaces er støt stigende i hele verden. Derfor har Respace indgået et samarbejde med Regus, om markedsføring af coworking spaces i Danmark.

- Coworking er en af de hurtigst voksende entrepreneurielle trends. Coworking handler mere om det kollaborative rum, hvor virksomheder kan skabe forbindelser til et fællesskab for at dele viden og for at berige hinanden i større dynamiske og afslappende rum, siger Peter Møller, Country Manager i Regus.

NB! Kontorhotel - projekter og udvikling. Konferencen afholdes d. 10. februar 2016.

I modsætning til et traditionelt kontorfællesskab har du i et coworking space ikke nødvendigvis din egen faste kontorplads. Faciliterne står til rådighed for fællesskabet. Både hvad angår pladser og mødelokaler men i mange tilfælde også udstyr, værktøj og maskiner.

- Vi ser en kæmpe fordel i, at man kan finde en kontorplads blandt ligesindede, der er skræddersyet ens behov. Derfor er vi meget forventningsfulde og glade for vores samarbejde med så stor og professionel en kapacitet som Regus, fordi vi ønsker, at det også i Danmark bliver meget lettere at få adgang til coworking spaces, ligegyldigt om man er et enkeltmandsfirma eller har flere ansatte, siger Jan Kristensen, partner i erhvervsejendomsportalen Respace.dk, der blev lanceret i sommeren 2015.

NB! Erhvervslejeloven - nye lovændringer og retspraksis. Konferencen afholdes d. 2. februar 2016.

Jan Kristensen ser tydeligt en tendens til at folks arbejdsvaner har ændret sig. Behovet for mere fleksible løsninger i forhold til egne kontorforhold har derfor også ændret sig.

- Det, der gør coworking unikt for især iværksættervirksomheder, er dels den uvurdelige effekt, det har at blive del af et dynamisk miljø og dels det faktum, at du slipper for at binde dig til en fast lejekontrakt med alt hvad det indbærer af praktiske udfordringer. Du kan hele tiden vurdere, om der er behov for én eller flere arbejdspladser, og om dit arbejdsrum skal være stort eller lille. På den måde skal du aldrig betale for plads, du ikke bruger, men risikerer heller aldrig at mangle. Og dine nye behov kan honoreres fra dag til dag, så du kan koncentrere dig om at drive din virksomhed, siger han.

Respace forventer en markant vækst inden for coworking spaces i Danmark i 2016.

Tommy Blindkilde, 24. januar 2016


Send denne artikel til en ven eller en kollega

Send denne artikel til en ven eller en kollega


10. februar 2016
Kontorhotel - projekter og udvikling - Program



09.00

Morgenkaffe og registrering


09.35

Markedet for kontorhoteller

Hvor stort er markedet for kontorhoteller i dag og om 10 år? Stadig flere aktører går ind i udvikling af kontorhoteller - hvem er på markedet i dag, og hvem er på vej ind?

Mathias Bleibach, Associeret partner, Leder af Kontor-gruppen, DTZ Egeskov & Lindquist


10.00

3 etagers kontorhotel i Nordhavn opført på 3 måneder

Arkitektvirksomheden Arcgency står med Klaus Kastbjerg som bygherre bag containerkontoret på Nordhavnen. Selvom det fleksible kontorbyggeri er opført af udtjente skibscontainere, lever det op til energikravene i Bygningsreglement 2015. Konceptet kan i praksis også anvendes til boligbyggeri. Arcgency står også bag flere andre projekter med flytbar arkitektur, heriblandt et aktivt parcelhuskoncept til Kina, samt den midlertidige pavillon til COP15 der er blevet til et ”Permanent midlertidigt” projekt med 650 kvm moderne kontorfaciliteter.

Mads Møller, Partner, Arkitekt , Arcgency


10.25

Københavns nyeste kontorhotel - high-end og internationalt præg ved Kgs. Nytorv

Københavns nyeste kontorhotel er i high end og har et internationalt præg. Selskabet Karberghus overtog Brønnums Hus nær Det Kgl. Teater og Kongens Nytorv i 2014 med henblik på at omdanne bygningen til 4 store lejligheder og almindelige kontorlejemål, men i stedet åbner det nu som luksuriøst kontorhotel, ved navn "Brönnums Hus - Office Club”.

Andreas Just Karberg, Cand. polit., MBA Direktør, Karberghus


10.50

Kaffepause


11.20

Fra tom bygning til et spændende iværksættermiljø

Prags Boulevard 43 er et iværksættermiljø, der er blevet etableret i den tidligere Sadolin lakfabrik på Amager. De 4 bygninger på den 6.400 kvm store grund kom til at rumme et iværksætterfællesskab, hvor hver iværksætter har fået personligt ejerskab til en lille del af stedet. Bag konceptet og udviklingen af stedet står Givrum.nu, der også har udarbejdet den bæredygtige forretningsmodel. Hvilke erfaringer har man gjort sig med stedet? Hvordan fungerer konceptet? Hvad vej går udviklingen, og hvilke nye idéer findes der?

Jesper Koefoed-Melson, Givrum.nu


11.45

Aberdeen nytænker kontorkoncept på Vesterbro

B!NGS er navnet på et nyt kontorhus på Vesterbro. Det tidligere Copenhagen Europe Centre er ombygget til et 25.000 kvm stort kontorhus, der skal rumme et internationalt lejernetværk.

Eva Riedel, Head of Marketing & Communications, Aberdeen Asset Management


12.10

Coworking og fleksible arbejdsmiljøer

Er vi i gang med en revolution inden for arbejdsformer, der fremover vil understøtte udviklingen af kontorhoteller? Videndeling er et af de centrale begreber, når vi taler om moderne arbejdsformer, og kontorhoteller er særdeles velegnede til at understøtte netop videndeling. Men udnytter vi potentilet fuldt ud inden for rammerne af de moderne kontorer? Hvordan optimerer man videndeling og gør kontoret til en mere effektiv og kreativ arbejdsplads?

Inger Toft Thiersen, Direktør, Viden Assistance


12.35

World Trade Center i Ballerup

World Trade Center åbnede i Ballerup i 2014, og byder på forskellige kontorformer: eget kontor, virtuel kontor og fly-in arbejdsplads. Hvordan udvikler efterspørgslen sig på de forskellige kontortyper? Hvorfor valgte man Ballerup som hjemsted? Hvordan promoverer man et brand, der vækker så tragiske associationer?

Lars Gøtke, Direktør, World Trade Center


12.45

Frokost


13.20

Rundvisning i World Trade Center

En ca. 30 minutters rundvisning i World Trade Center bygningen.

Lars Gøtke, Direktør, World Trade Center


Nye talere

Jane Sundstrøm

i Nordland Invest taler på Aarhus Nord - investeringer og byudvikling 2017-2027
Mette Jorsø

Formand for Teknik- og Miljøudvalget i Køge Kommune taler på Køge investerer 23 milliarder i byudvikling
Stephen Willacy

Stadsarkitekt i Aarhus Kommune taler på Almene boliger i AARHUS 2018 - 2028
Søren Nordby

Landinspektør, Indehaver i LandSyd taler på Jylland: Omdannelse af erhverv til bolig
Torben Nøhr

Direktør for Teknik- og Miljøforvaltningen i Køge Kommune taler på Køge: De store projekter
Flemming Thingbak

Direktør i Aalborg City taler på Butiksmarkedet i Aalborg 2018-2028
Hugo Marqvorsen

i Initiativgruppen Bofællsskab Køge Kyst taler på Køge investerer 23 milliarder i byudvikling
Steen Royberg

Partner, erhvervsmægler MDE, MRICS, valuar i Nybolig Erhverv Aalborg taler på Butiksmarkedet i Aalborg 2018-2028

Miljø og teknik