Skats registrering af nye og mere detaljerede oplysninger i BBR om erhvervsejendomme berører 250.000 ejere og administratorer i hele landet. De har tilsammen 730.000 erhvervsbygninger.
Kontakt
Yderligere oplysninger:
Skatteministeriet
T: +45 3392 3392
Frem til oktober 2018 sender Skat breve til ejere og administratorer af erhvervsejendomme i hele landet. Det sker for at indsamle nye og mere detaljerede oplysninger om erhvervsejendomme til Bygnings- og Boligregistret (BBR).
BBR Erhvervsservice
For at hjælpe ejere og administratorer med registreringen af oplysninger om deres erhvervsejendomme, har Skat etableret BBR Erhvervsservice, der hjælper til med registreringen. Er du ejer eller administrator af en eller flere erhvervsejendomme, skal du ikke selv foretage dig noget, før du får et brev fra BBR Erhvervsservice i Skat eller får en ny BBR-meddelelse.
De oplysninger, der bliver registreret i BBR, kan blive brugt som en del af grundlaget for den fremtidige ejendomsvurdering af erhvervsejendomme. Oplysningerne i BBR bruges både af offentlige myndigheder, forsyningsselskaber og private virksomheder, som ejendomsmæglere, forsikringsselskaber og realkreditinstitutter.
NB! Jylland: Moms og skat for byg og ejendom - nye regler og afgørelser. Kurset afholdes d. 28. september 2017.
Ejere og administratorer af erhvervsejendomme bruger oplysningerne fra BBR i forbindelse med indgåelse af nye erhvervslejemål og salg af ejendomme.
Skat gennemfører indsamlingen af oplysninger i perioden november 2016 til oktober 2018.
AjourføringSkat står for kontakten til ejere og administratorer i forbindelse med indsamlingen af de nye og mere detaljerede oplysninger om erhvervsejendomme. Ajourføringen af oplysninger i BBR sker herefter i kommunen, hvor erhvervsejendommene ligger. Når ajourføringen er gennemført får ejer eller administrator en opdateret BBR-meddelelse. Læs mere på Skats hjemmeside.