Ejendommen Rigensgade 11 i København K har på kort tid fået udlejet hovedparten af bygningens godt 2.500 kvm. Bygningen blev opført i 1759 af hæren som officersboliger og munderingsdepot – og blev mange år senere omdannet til kontorer. Ejendommen er i dag et eksklusivt multibrugerhus med fælles gårdhave, mødelokaler og personalerestaurant, som Meyers Catering skal drive.
NB! Omdannelse af erhverv til bolig. Konferencen afholdes d. 26. september 2017.
Ved udgangen af 2016 flyttede det internationale patentbureau Awapatent ud af bygningen, og allerede i februar 2017 var aftaler med 2 nye lejere i hus: Compass Human Resources Group og Meyers Contract Catering.
- Vi var efterhånden vokset ud af vores lokaler på Christianshavn og er meget tilfredse med miljøet, omgivelserne og indretningen i Rigensgade. Vi får vores egen etage, så vi kan sidde samlet med den dynamik og sparring, det giver. Vi har særlige krav, fordi kandidater og kunder skal kunne komme og gå diskret. Lintrup & Norgart var gode til at lytte til vores behov og formåede sammen med arkitekten at vise, hvordan lokalerne kunne tilpasses vores ønsker, siger Ole Dreyer, administrerende direktør og partner i Compass med op imod 30 ansatte i den danske afdeling.
NB! Erhvervslejeloven og butikker. KURSUS. Seminaret afholdes d. 21. juni 2017.
Rigensgade ligger i gåafstand til Østerport og Nørreport station og endnu tættere på Marmorkirken, hvor metrostationen åbner i 2019. Desuden har ejendommen – ganske unikt for København K – 30 p-pladser, hvilket er meget efterspurgt blandt mange virksomheder, der foretrækker at bo i centrum.
- Vi går op i mad og æstetik, og vi faldt for den dødcharmerende bygning med rare, behagelige omgivelser. Vi er vokset ud af vores lokaler på Vognmagergade, og den centrale beliggenhed er vigtig for os: 15-20 af vores 80 kunder ligger meget tæt på – butikker, restauranter, ministerier, Dansk Sygeplejeråd, Det Kongelige Teater og Det Kongelige Bibliotek. De kunder besøger vi på vores firmacykler, som sparer os for en masse tid, da parkering i centrum er en tidsrøver. Vores nye lejemål har p-pladser, som også er helt essentielt for os, da en del af os fra hovedkontoret har møder med kunder og andre uden for byen, og her er bil det mest praktiske, siger Merete Holst, administrerende direktør i Meyers Contract Catering.
NB! Kontorbyggeriets udvikling 2017-2027. Konferencen afholdes d. 2. november 2017.
Virksomheden har godt 650 ansatte, og hovedparten arbejder i kantiner og restauranter hos kunderne. Knap 30 ansatte får fra juli 2017 arbejdsplads på 1. sal i det gamle munderingsdepot.
- Vi er i seriøse forhandlinger om at udleje den øverste etage, og planen er, at ejendommen om kort tid bliver sat til salg. Dermed har vi endnu en gang tilført en ejendom merværdi forud for et salg ved at udvikle og udleje den – det er en af vores kernekompetencer. Ejendommen er fredet og dermed undtaget for ejendomsskat, og fredningen giver ingen problemer i forhold til at indrette og drive moderne kontorarbejdspladser, siger Stig Lintrup, administrende direktør og partner i Lintrup & Norgart.