Byggebranchens forskellige leverandører bliver ikke mødt med lige store krav fra kunderne, når der skal leveres materialer til landets mange byggeprojekter. Det viser en ny markedsundersøgelse udført af Customer Agency på vegne af Lindab.
Ifølge undersøgelsen stiller en tredjedel af de 530 adspurgte respondenter højere krav til Lindab end de konkurrerende leverandører til byggeriet. Resultatet bliver mødt med glæde hos Lindab, der ser de høje forventninger som udtryk for stor tillid.
- I Lindab bliver vi mødt med høje forventninger, og det er vi rigtig glade for. Kundernes forventninger er summen af deres tidligere erfaringer med os. Når forventningerne er høje, betyder det, at vi tidligere har leveret et godt produkt og en god service. Forventninger er udtryk for, at de har tillid til vores kompetencer, siger Puk Spencer, salgsdirektør i Lindab.
NB! Esbjerg: De store projekter. Konferencen afholdes d. 20. november 2019.
Hele 96 procent af respondenterne siger, at de er tilfredse med samarbejdet med Lindab, og der er flere årsager til den høje tilfredshed. En af årsagerne er noget så simpelt som tilgængelighed, som 81 procent af respondenterne angiver har stor betydning for deres tilfredshed. En anden er medarbejdernes faglige kompetencer, som roses af 91 procent af respondenterne.
- Kunderne ringer ind og beder om hjælp med alt fra beregning til teknisk support. De ved, at der er ekstra tid og hjælp at hente, når de henvender sig hos os. Kunderne er glade for vores digitale redskaber, som de bruger hyppigt, men det er samtidig vigtigt, at de har mulighed for at gribe telefonen og komme i kontakt med os, når de har behov for det, siger Puk Spencer.
Arbejdsglæden smitter
Som virksomhed er Lindab kendetegnet af en stærk virksomhedskultur med glade medarbejdere, hvilket er én af grundene til, at virksomheden to år i træk er blevet kåret som én af Danmarks bedste arbejdspladser af Great Place to Work.
Den gode arbejdskultur skinner også igennem i analysen, hvor 82% af respondenterne siger, at de kan mærke den gode kultur, mens hele 92% synes, at medarbejderne hos Lindab er venlige og imødekommende.
- Vi mener, at kundens tilfredshed er direkte forbundet med trivslen blandt vores medarbejdere. Man kan med andre ord sige, at glade medarbejdere giver glade kunder, og det afspejler undersøgelsen tydeligt, siger Puk Spencer.