Tunnelen starter syd for Svanemøllestranden hvor tunnelen fra Lyngbyvejen slutter. Den lægges som en tunnel på bunden af indløbet til Svanemøllens lystbådehavn og går i land hvor Unionkul-kranen står på Kalkbrænderiløbskajen. Tunnelen dukker op af jorden ved Kattegatvejs forlængelse i Nordhavnen.
Dette i stedet for en kort tunnelløsning frem til Færgehavnsvej syd for Docken som var den oprindelige plan. Denne plan var i høring frem til 10. maj.
Der er nu offentlig høring om forlængelsen frem til den 2. september 2019. Det ændrede projekts påvirkninger for anlægsfasen og forholdene i øvrigt, vurderes at være minimale.
I VVM-redegørelsen blev de 2 løsninger benævnt løsning C og løsning A.
Vejdirektoratet vil gerne have eventuelle bemærkninger senest mandag den 2. september 2019. Høringssvar bedes sendt til jawi@vd.dk med kopi til trm@trm.dk.