På trods af coronavirus, integration med WSP og navneskift leverede WSP Danmark i 2020 det bedste resultat i flere år med vækst på både top- og bundlinje og en indtjening, der ligger på markedsniveau. Ordrebogen har aldrig været bedre, og kursen er sat mod vækst.

WSP Danmark er kommet ud af 2020 med et driftsresultat der er markant bedre end de foregående år, faktisk det bedste i flere år, og fremgangen er sket på alle vores forretningsområder. Omsætningen steg med 18 procent fra 424 millioner kr. i 2019 til 501 millioner kr. i 2020, og driftsresultatet lander på 25,1 millioner kr.

Det betyder, at selskabet efter skat får et resultat på 1 millioner kr. mod et minus på over 11 millioner kr. i 2019, trods at der i dette beløb er indeholdt en betydelig omkostning til integrationen.

Orbicon blev således en del af WSP i 2019 og skiftede navn til WSP Danmark den 30. september 2020.

- Vi har brandet os i markedet under det nye navn og er gået fra at være en national spiller til at være en del af en af de største spillere i verden. Det har givet os mulighed for at byde og løse nye og større opgaver end tidligere, idet vi har kunne bringe global specialistviden og kompetencer ind i vores projekter til gavn for vores kunder og samfund, siger administrerende direktør i WSP Danmark, Per Christensen.

Plejeboliger til 10 milliarder. Konferencen afholdes den 15. april 2021.

En integration byder på en masse nyt, herunder nye systemer, nye forretningsgange, IT-migreringer, synergiomkostningsbesparelser og rebranding.

- Intet har været som det plejer i 2020. Midt i alle forandringerne glæder det mig at se en så positiv udvikling, og jeg må konstatere, at sammenlægningen med WSP har levet fuldt op til forventningerne og var den rigtige beslutning. Vi har styrket vores position inden for både miljø, klimatilpasning og byggeri og ser ind i nye markedsmuligheder specielt på området for transport og infrastruktur. Vi har en helt anden platform at stå på nu, og banen er kridtet op til øget vækst og indtjening i årene frem, siger Per Christensen.

Målrettet strategi er lykkedes
Da Per Christensen kom til for 3,5 år siden, gik han i gang med at lægge en ny strategi for virksomheden.

- Strategien bestod helt kort af 3 dele, som jeg kaldte Tilbage på sporet, Stabil forretning og Klar til vækst. Vi har været loyale mod vores strategi og fulgt den hele vejen, hvilket har betydet, at det er lykkedes os at komme hertil, hvor vi nu har en sund og stærk forretning og kan koncentrere os om vækst og udvikling, siger Per Christensen.

Logistik og industri i e-handelens tid. Konferencen afholdes den 7. oktober 2021.

Selvom usikkerheden omkring fremtiden fortsat er større end normalt på grund af coronapandemien, er der grund til at være optimistisk.

- Vi står et helt andet sted, end vi gjorde for 3 år siden med en voksende ordrebeholdning og en langt mere velkørende forretning, hvor systemer og processer er optimeret. Samtidig er det en fornøjelse at være blevet en del af en global virksomhed med mere end 50.000 eksperter over hele verden. Den viden og de muskler det giver os bringer os i spil til nogle helt andre opgaver end før. Derfor har jeg al mulig grund til at tro på, at også 2021 bliver et godt år for os, slutter Per Christensen.


Relaterede konferencer

Køb og salg af ejendom - Due Diligence KURSUS

Bygningsreglement om etageboligbyggeri KURSUS

Esbjerg: Byudvikling for 20 mia. kr.

Hvordan vi får mere liv i bykernerne

Sikre entreprenørkontrakter: Håndtering af ekstrakrav KURSUS

Boligbyggeri i træ: cases og banebrydende projekter

Træ - det hotte byggemateriale: JYLLAND

Boligudvikling i København frem til 2030

Erhvervsbyggeri i træ: cases og banebrydende projekter

Den ødelæggende fugt i byggeriet - forebyggelse og bekæmpelse