Nobia Danmark, der ejer Invita, uno form og HTH, har netop leveret et historisk stærkt årsregnskab for 2017. Koncernen ansætter nu tidligere Silvan-direktør, Freddy Lauridsen, i topledelsen for at sætte yderligere turbo på køkken-, bad-, og garderobe koncernens salgsaktiviteter til private kunder og b-to-b-segmentet. Freddy Lauridsen får titel af direktør for HTH Nordic med ansvar for HTHs aktiviteter i Danmark, Norge og Sverige.

Freddy Lauridsen, 53, har næsten 30 års erfaring med detailhandel til private og erhvervskunder fra Mars, Statoil - og de seneste 9 år som administrerende direktør for Danmarks mest kendte byggemarkedskæde Silvan, hvor han stod i spidsen for 1.500 medarbejdere, 44 forretninger og e-handlen i Danmark.

HTH har ligesom Silvan mange fysiske butikker – i alt 100 fordelt i Danmark, Norge, Sverige og Finland – og Freddy Lauridsens opgave bliver blandt andet at stå i spidsen for en optimering af den digitale kunderejse og styrke samspillet mellem de fysiske butikker og HTHs online univers, hth.dk.

NB! Aalborg: Erhvervsmarkedets udvikling. Konferencen afholdes d. 11. oktober 2018.

- HTH er i forvejen et stærkt brand i pæn vækst, som står for kvalitet og tidsløst design, og med masser af fremtidsmuligheder. Snart er jeg i fuld gang med at lære virksomheden og medarbejderne rundt omkring i hele landet at kende. HTHs medarbejdere har skabt fantastiske resultater og kulturen er lige efter min bog, så jeg glæder mig til at koble den talentmasse med kundernes fremtidige behov, siger Freddy Lauridsen.

Freddy Lauridsen startede i 1998 hos DT Group, der dengang ejede Silvan. Arbejdede sig op via stillinger inden for salg og HR og blev i 2008 administrerende direktør for Silvan.

- Det gælder for HTH som for alle andre store detail-kæder lige nu om at få styrket forbindelsen fra det digitale univers og til forretningerne og omvendt, så det for kunderne bliver en total oplevelse -uanset om man starter på nettet og derefter fortsætter i en butik, eller om man starter købsoplevelsen i en butik og går videre til nettet, hvor man måske ønsker at afslutte handlen. Med den digitale udvikling med smartphones, ipads, computere og stigende netsalg er kunden groft sagt overalt - døgnet rundt. Og kunden forventer, at vi kan levere inspiration og præsentere vores services og varer på præcis de kanaler, hvor de er. Det er en forretningsmæssig udvikling, som HTH i forvejen er i fuld gang med, og som jeg glæder mig til at fortsætte – med intenst fokus på selve kunderejsen, siger Freddy Lauridsen.

NB! Fremtidens byggematerialer. Konferencen afholdes d. 5. februar 2019.

Nobia Danmarks administrerende direktør, Rune Stephansen, er glad for at få Freddy Lauridsen med ombord i en tid med vækst og efterspørgsel efter nye køkkener - både hos privatkunderne og i b-to-b-segmentet, hvor Freddy Lauridsen også skal stå i spidsen for salget til bygherrer, entreprenører og typehusfirmaer. Netop det professionelle marked udgør en stigende del af kundegrundlaget på grund af væksten i boligbyggeriet med projektsalg og de mange nye bydele, der skyder op i hele landet, især i de større byer. 

- I en tid med voldsom vækst, er vi meget fokuserede på at optimere alle salgsled og -kanaler fra online til butik med fokus på kundeoplevelsen. Freddy Lauridsen har et solidt erfaringsgrundlag, når det gælder om at sætte kunden i centrum og få det digitale univers til at spille sammen med de fysiske butikker. Han er samtidigt kendt som ’medarbejdernes mand’ med talent for medarbejdertrivsel. Derfor er han den helt rigtige at få med til udfolde det vækst-eventyr, som HTH lige nu befinder sig midt i, siger Rune Stephansen.

HTH har 100 butikker fordelt i Danmark, Sverige, Norge og Finland med 1.500 medarbejdere i Danmark. HTH og Nobia Danmark har fabrikker i Bjerringbro, Farsø og Ølgod, hvor hovedsædet også ligger. HTH, der blev grundlagt i 1966 af brødrene Hans Henning og Tonny Haahr, er med sin årlige produktion på mere end 1 million skabe en af Nordeuropas største og førende køkken-, bad- og garderobe-producent


Relaterede konferencer

Den nye Planlov KURSUS

Plejeboliger for 25 milliarder kr.

Højhusbyggeri: Krav, løsninger og projekter KURSUS

De nye brandkrav, brandcertificering - planlægning og løsninger. KURSUS

Aarhus under udvikling - fokus på de store projekter

Køge: det store byggeboom frem til 2032

Logistik og industri - fart på nye muligheder

Køb og salg af ejendom - Due Diligence KURSUS

Stormflodssikring af by- og landområder

Boligudvikling i København frem til 2030