Fra den 1. november 2017 hedder kundedirektøren i KAB Sanne Kjær. Sanne Kjær kommer fra en stilling som underdirektør i SKAT Kundeservice, hvor hun for 3 år siden blev ansat til at rydde op og øge kvaliteten i ejendomsvurderingerne.

Før da har hun siden 1997 arbejdet indenfor miljø, natur og planområdet. Blandt andet i Miljøministeriet og By- og Landsskabsstyrelsen.

”Sanne Kjær kommer med en solid ledelseserfaring og et godt kendskab til mange af de rammeforhold, som har betydning for den almene sektor. Hun er en person med masser af engagement, og jeg er sikker på, at hun vil bidrage til at udvikle KAB-fællesskabet og styrke forretningen og relationen til vores kunder”, siger Jens Elmelund, administrerende direktør i KAB.
En god sag

I de forskellige stillinger, Sanne Kjær har haft indenfor miljøområdet, har hun arbejdet for en god sag og været en stærk drivkraft. I forhold til den almene sektor og KAB er det i høj grad også sagen, der har vakt hendes interesse:

”Bedre boliger for alle er en rigtig god sag og noget, jeg meget gerne vil arbejde for. Og så oplevede jeg i ansættelsesprocessen, at KAB er et fællesskab med et stærkt engagement. Det tiltaler mig rigtig meget, og jeg glæder mig til at blive en del af det”.
Tæt på virkeligheden

”Jeg trives klart bedst, når jeg har virkeligheden helt tæt på. Som leder er det vigtigt for mig at vide, hvad det er, jeg leder. Derfor glæder jeg mig også til at komme ud på ejendomskontorerne og i afdelingerne og opleve, hvordan tingene foregår derude. Og til at finde ud af, hvad der er brug for i forhold til opgaveløsning og kundebetjening,” siger hun.
Kan det politiske håndværk

Sanne Kjær er uddannet jurist. Hun har i sine tidligere jobs været tæt på de politiske processer i centraladministrationen og håndteret mange forskellige ansvarsområder:

”Der er nogle helt andre aktører og dagsordener i den almene sektor, og der er meget, jeg skal sætte mig ind i og lære. Men jeg er også enormt nysgerrig, og det bliver spændende at lære sektoren at kende og finde ud af, hvad der vigtigt, og hvad der skal gøres”.


Relaterede konferencer

Servitutter og lokalplaner KURSUS

Bygningsreglement om etageboligbyggeri KURSUS

Højhusbyggeri: Krav, løsninger og projekter KURSUS

Jylland: Ændring af planloven – strategisk planlægning for bymidter m.v KURSUS

Sikre entreprenørkontrakter: Håndtering af ekstrakrav KURSUS

Boligbyggeri i træ: cases og banebrydende projekter

Den ødelæggende fugt i byggeriet - forebyggelse og bekæmpelse

Stormflodssikring af by- og landområder

Boligudvikling i København frem til 2030

Certificeringsordninger - udbredelse og betydning