Sidste år købte finansielle virksomheder i Danmark kundeleads for 55 millioner kr. Det gjorde køb af nye kundeemner, eller performance marketing, til det hurtigst voksende område inden for online markedsføring.

Efter 1 år har fintech-portalen Monera indgået aftaler med omkring 20 ud af landets 88 pengeinstitutter og godt 100 ejendomsmæglere.

NB! Moms og skat for byg og ejendom - nye regler og afgørelser. Seminaret afholdes d. 6. december 2016.

- I øjeblikket modtager vi 100 nye kundeleads om dagen på private danskere, men det tal forventer vi vil vokse, når vi skruer op for markedsføringen i løbet af 2016 og 2017. Udviklingen viser, at de finansielle virksomheder er blevet opmærksomme på en anden og måske smartere måde at hente kunder på. Traditionelt har virksomheder været vant til at lægge millioner hos reklamebureauerne og i de senere år i onlineaktiviteter. Men mange har stadig svært ved at måle deres return on investment på deres markedsføringsbudget. Vores løsning garanterer, at kunderne ikke skal betale penge for noget, de ikke i forvejen kender værdien af. Her betaler man først, når man har fået en kunde i forretningen. Det er den helt afgørende forskel, siger Maximilian Frimmer, administrerende direktør og partner hos Monera.

Sidste år anvendte finansbranchen samlet 688 millioner kr. på online markedsføring i Danmark. Imidlertid forudser man hos Monera, at stadig flere virksomheder tilknyttet bolig- og finansmarkedet i fremtiden vil flytte budgetter over til leadskabende virksomheder, fordi de leverer konkrete, købemodne kunder med et her-og-nu-behov. Den betragtning er man enig i hos Nybolig i Humlebæk og Odense, som begge har indgået en samarbejdsaftale med Monera.

NB! Jylland: Moms og skat for byg og ejendom - nye regler og afgørelser. Seminaret afholdes d. 30. november 2016.

- I stedet for selv at skulle markedsføre os og hente kunder, kan en leadvirksomhed som Monera på sigt blive det værktøj, som vi anvender til at skaffe kunder med. Vores kompetence er at vurdere og sælge ejendomme, og så kan andre med andre kompetencer i fremtiden jo passende hente kunderne, mener Thomas Jürgensen, ansvarlig indehaver hos Nybolig Humlebæk.

Monera blev stiftet i 2015, og selskabet beskæftiger 4 fuldtidsmedarbejdere i København samt mere end 10 freelancere, som er tæt knyttet til selskabet. Derudover beskæftiger selskabet mellem 5-8 medarbejdere i Ukraine, Rusland og Indien i selskabets udviklingsafdeling.


Relaterede konferencer

Køb og salg af ejendom - Due Diligence KURSUS

Bygningsreglement om etageboligbyggeri KURSUS

Aarhus under udvikling - fokus på de store projekter

Certificeringsordninger - udbredelse og betydning

Finansiering af ejendom - markedssituation og tendens

Servitutter og lokalplaner KURSUS

Sikre entreprenørkontrakter: Håndtering af ekstrakrav KURSUS

Boligudvikling i Jylland

Den ødelæggende fugt i byggeriet - forebyggelse og bekæmpelse

Jylland: Ændring af planloven – strategisk planlægning for bymidter m.v KURSUS