Shaping New Tomorrow gik fra at spire lokalt i Aalborg til at vække interesse i hele Danmark, da de i 2018 i bedste sendetid pitchede deres forretningsidé i Løvens Hule.
- Vi havde selvfølgelig regnet med, at synligheden på TV ville have en positiv indvirkning på vores salg, men at det ville have så stor en viral effekt, havde vi ikke set komme, siger Kasper Ulrich, administrerende direktør i Shaping New Tomorrow.
Barndomsvennerne fra Aalborg Kasper Ulrich, Christian Aachmann og Christoffer Bak stiftede Shaping New Tomorrow i 2015. Fra 2018 til 2019 steg den unge modevirksomheds omsætning fra 30 millioner kr. til 100 millioner kr., og der blev åbnet en ny flagskibsbutik midt i København. I midten af juni åbnede kædens 3. butik, og derved kunne de sætte kryds ved både Aalborg, København og Aarhus.
- EDC Erhverv har før bistået med at finde vores centrale lokaler på Pilestræde i København, og nu har de hjulpet os med at finde de nye lokaler i hjertet af Aalborg, så vi er meget tilfredse med samarbejdet, og vi er meget tilfredse med vores nye adresse, siger Kasper Ulrich.
BUTIKS-udvikling i en ny tid. Konferencen afholdes den 11. november 2020.
- Østerågade 4A er en oplagt adresse for en spændende detailkæde som dem. Østerågade er et pulserende knudepunkt i Aalborg centrum, der hver dag passeres af mange tusinde mennesker. Butikken ligger midt imellem Algade og Bispensgade, som er byens primære handelsstrøg. Lejemålet er optimalt for Shaping New Tomorrow med 2 store vinduespartier og et højloftet salgsareal på over 200 kvm, siger artin Brasholt Mikkelsen, partner i EDC Erhverv Poul Erik Bech Aalborg.
Imens resten af modebranchen har kæmpet for at overleve coronakrisen, er Shaping New Tomorrow opsigtsvækkende nok gået igennem krisen med en intakt vækstplan om at fordoble omsætningen fra 100 millioner kr. til 200 millioner kr.
- Vi har en stærk tro på vores koncept, og vores mål er at blive et internationalt anerkendt tøjbrand. Vi ser derfor et stort potentiale i at satse på endnu flere markeder. Inden for de næste år skal over halvdelen af vores omsætning komme fra udlandet. Derfor har vi investeret et stort tocifret millionbeløb i at erobre nye markeder uden for Danmark, siger Kasper Ulrich.