Brøchner Hotels indstiller driften af Hotel Herman K og overdrager hotellet til ejeren, Dansk Management Group. Det sker som led i strategisk fokus på boutique hotelkædens kerneforretning og fremtidige ekspansion.

Siden Brøchner Hotels åbnede Hotel Herman K på Bremerholm i København, har det 5-stjernede luksus boutique hotel skilt sig markant ud i markedet og høstet anerkendelse og priser fra både ind- og udland. Derfor var det ikke en nem, men en strategisk nødvendig beslutning for Brøchner Hotels.

- Det har været en svær beslutning, særligt fordi det påvirker vores kollegaer. Hotel Herman K har skilt sig ud og været med til at sætte København på verdenskortet - ført an af dygtige og passionerede kollegaer. Men vi har længe før coronakrisen lagt en ny strategisk retning, hvor vi ønsker at fokusere på vores kerneforretning, de resterende boutique hoteller, og ekspansion til resten af landet. Det er der, vi ser det største potentiale for Brøchner Hotels - særligt i et nyt marked på den anden side af coronakrisen, siger Nickolas Krabbe Bjerg.

- Den tragiske situation som vi, og resten af verdens erhvervsliv befinder os i, har medført, at prioriteringen er foretaget nu, siger han.

Overdragelsen af Hotel Herman K er led i en strategisk prioritering, der handler om at fremtidssikre Brøchner Hotels og skabe en virksomhed i vækst. Det indebærer målrettet fokus på de dele af forretningen, der har det største vækstpotentiale for boutique hotelkæden.

- Langsigtede strategier er vigtigere end nogensinde før. Det er vigtigt, at vi udviser ansvarlighed og rettidig omhu for vores forretning, så vi kan se ud over den situation, vi lige nu befinder os i, siger Nickolas Krabbe Bjerg.

Brøchner Hotels overdrager hotellet på Bremerholm til Dansk Management Group per dags dato.

- Vi ser i Dansk Management Group frem til at drive hotellet videre i den høje standard, som hotellet har etableret sig i som 5-stjernet hotel. Hotellet fik sidste år Renoverprisen af Realdania som Danmarks flotteste renovering med stor vægt på bæredygtighed. Dansk Management Group vil nu opgradere hotellet yderligere med nye møbler og inventar og ser frem til at byde gæster velkommen i det opgraderede hotel cirka den 1. juni 2020, udtaler Frantz Longhi, ejer af Dansk Management Group, som blandt også ejer designhuset Paustian og designfirmaet Warm Nordic og en række toprestauranter.

- Vi vil sætte særlig fokus på den høje standard og at være et corona-sikkert hotel, så alle tænkelige tiltag sikrer dette. Vi vil være branchens sundhedsmæssigt mest sikre hotel at bo på. Det er naturligvis helt særlige tider for et hotel under corona. Men hotellets centrale placering ved siden af Strøget og Magasin i Kbh., den særlige fokus på at være corona-sikkert samt den høje standard og det urbane miljø med få værelser og en charmerende stemning giver hotellet en helt særlig placering i markedet - og tiltrækker mange kunder, der sætter pris på netop de fordele, slutter han.


Relaterede konferencer

Den nye Planlov KURSUS

Hvordan vi får mere liv i bykernerne

Boligudvikling i København frem til 2030

Jylland: Ændring af planloven – strategisk planlægning for bymidter m.v KURSUS

Fremtidens betonbyggeri

Boligbyggeri i træ: cases og banebrydende projekter

Køge: det store byggeboom frem til 2032

Højhusbyggeri: Krav, løsninger og projekter KURSUS

Certificeringsordninger - udbredelse og betydning

Finansiering af ejendom - markedssituation og tendens