Tønder Kommune sender den tidligere brandstation på Jernbanegade i Tønder i offentlig udbud. Administrationsbygningen forbliver dog - modsat hvad der først blev annonceret - på kommunale hænder.

Tirsdag den 9. oktober 2018 sendte Tønder Kommune den tidligere brandstation med tilhørende administrationsbygning på Jernbanegade 30 i Tønder i offentlig udbud. Onsdag morgen har Tønder Kommune dog valgt at ændre udbudsmaterialet, således at den tilhørende administrationsbygning bliver trukket ud af udbuddet.

At den tidligere brandstation bliver udbudt uden administrationsbygningen skyldes, at Tønder Kommune overvejer, om administrationsbygningen fortsat skal anvendes til et kommunalt formål.

NB! Fredericia: De store projekter. Konferencen afholdes d. 29. januar 2019.
 
- Det har vist sig, at administrationsbygningen sandsynligvis alligevel får en rolle, hvor det er gunstigt for Tønder Kommune fortsat at eje bygningen. Præcist hvilket formål, den er tiltænkt, har jeg ikke mulighed for at løfte sløret for her og nu, da det fortsat er på idéplan, udtaler kommunaldirektør Klaus Liestmann.

Det er derfor nu udelukkende 1.700 kvm, der udbydes til salg sammen med garagen.

Brandstationen bliver udbudt uden mindstepris, men med krav om dokumentation for en fremtidig anvendelse i form af et projektforslag. Der er deadline for den offentlige udbudsrunde mandag den 29. oktober klokken 12, hvor interesserede købere skal kunne præsentere et bud sammen med et projektforslag.


Relaterede konferencer

Erhvervsbyggeri i træ: cases og banebrydende projekter

Træ - det hotte byggemateriale: JYLLAND

Jylland: Ændring af planloven – strategisk planlægning for bymidter m.v KURSUS

Ny udbudslov KURSUS

Stormflodssikring af by- og landområder

Fremtidens betonbyggeri

Køge: det store byggeboom frem til 2032

Sikre entreprenørkontrakter: Håndtering af ekstrakrav KURSUS

Boligbyggeri i træ: cases og banebrydende projekter

Certificeringsordninger - udbredelse og betydning