Netto åbner i 2019 70 butikker med helt nyt look og koncept. Med storoffensiven vil Netto løfte butiksoplevelsen markant, og målet er, at alle Nettos butikker vil være omdannet til det nye koncept inden for 5 år.

Netto har netop åbnet sin butik nummer 500 og nået en historisk milepæl i Danmark. Men landets største detailkæde sætter ikke tempoet ned i 2019, hvor godt 70 Netto-butikker vil åbne med kædens nye butikskoncept. 

Ny indretning, nye farver, færre spot-varer og et større fokus på frugt og grønt og nemme måltider er kernen i konceptet, der skal løfte butiksoplevelsen i Netto. Og danskerne kommer altså for alvor til at møde de nye Netto-butikker næste år, hvor Netto investerer 1 milliard kr., dels i 18 spritnye butikker, dels i 50 gennemgribende overhalinger af eksisterende Netto-butikker. 

– Det er en markant investering, der revitaliserer vores butikskoncept fuldstændigt, og jeg glæder mig enormt meget til at se, hvordan kunderne tager imod vores nye butikker. Med 70 butikker, som alle får vores nye koncept, kommer vi bredt ud, og jeg håber, at modtagelsen bliver ligeså overvældende som i de byer, hvor vi har testet konceptet hidtil, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto. 

Den første butik med det nye koncept åbnede i juni, og i alt har Netto åbnet 10 butikker, som har fået den bemærkelsesværdige makeover. Alle steder med stor succes. 

NB! Butikker i et foranderligt marked: Udlejning, overdragelse, fraflytning og tvister. Kurset afholdes d. 27. marts 2019.

– Grundlæggende ønsker vi at skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, og vi er meget glade for den modtagelse, vi har fået fra kunderne i de første butikker med vores nye koncept, siger Michael Løve. 

Den store overhaling af butikkerne vil ske i gennem hele 2019. Og de første butikker vil allerede få det gennemgribende løft i januar. 

Alle butikker inden 5 år 

Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste 5 år skal renoveres og forvandles, så de står klar i det nye koncept. Det er en ambitiøs målsætning, erkender Netto-direktør Michael Løve. Men også en vigtig forudsætning for, at kunderne i endnu højere grad vil pege på Netto som deres foretrukne discountkæde: 

– Kernen i vores nye koncept og butikker vil stadig være det, som kunderne kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Det er dog også vigtigt, vi har nogle butikker, der appellerer til kunderne. Her vil vi løfte samtlige vores butikker og investere, så alle vores nuværende og nye kunder kan opleve fremtidens discountbutik.

14 vil være butikker, der flytter fra en adresse til ny – og bliver indrettet med det nye koncept, mens 8 vil være butikker som bliver udvidet og indrettet med nyt koncept. 30 vil være butikker, der gennemrenoveres og opgraderes med det nye koncept.

 


Relaterede konferencer

Bygningsreglement om etageboligbyggeri KURSUS

Esbjerg: Byudvikling for 20 mia. kr.

Træ - det hotte byggemateriale: JYLLAND

Stormflodssikring af by- og landområder

Hvordan vi får mere liv i bykernerne

Aalborgs massive udviklingsprojekter

Servitutter og lokalplaner KURSUS

Logistik og industri - fart på nye muligheder

Den nye Planlov KURSUS

Plejeboliger for 25 milliarder kr.