Small Danish Hotels og BWH Hotel Group indgår et strategisk samarbejde, der skal give begge kæder mere muskelstyrke på markederne og tiltrække nye gæster.

Small Danish Hotels og BWH Hotel Group indgår et strategisk samarbejde. Den ny alliance træder i kraft den 1. januar 2023, og kæderne forventer at være klar med en fælles IT-løsning og markedsføring af de danske hoteller tidligst sommeren 2023.

BWH Hotel Group , som tæller mere end 4.700 hoteller fordelt i 100 lande, er repræsenteret med 17 hoteller i Danmark og over 150 hoteller alene i Sverige og Norge. Small Danish Hotels, der tæller 67 kroer, hoteller, slotte og badehoteller i Danmark, består ligesom BWH Hotel Group af privatejede hoteller.

- Den strategiske alliance mellem Small Danish Hotels og BWH Hotel Group har været undervejs et stykke tid, men det er måske det vigtigste tidspunkt nogensinde at stå sammen. Branchen er klemt rent økonomisk af krise på krise, og der er hård konkurrence om gæsterne. Igennem samarbejdet styrker vi vores unikke markedspositioner og optimerer kædernes økonomiske fundament, siger Finn Steffensen, som er bestyrelsesformand i Small Danish Hotels.

Kæderne vil fremover samarbejde om blandt andet salgskanaler og markedsføring, og det giver BWH Hotel Group en helt ny rækkevidde i Danmark.

Ferieprojekter: Investeringer og luksusbyggeri vokser markant. Konferencen afholdes den 21. marts 2023.

- Vi er enormt glade for at starte et samarbejde med Small Danish Hotels. Gennem partnerskabet kan vi tilbyde gæsterne det absolut største udvalg af hoteller i Danmark. At begge kæder består af privatejede hoteller med unik karakter, gør det til et perfekt match. Vi ser frem til at styrke vores position på det danske marked og samtidig kunne tilbyde vores gæster et væsentligt større udvalg af hoteller i fremtiden, siger Johan Michelson, som er administrerende direktør for BWH Hotel Group i Skandinavien.

Med Small Danish Hotels’ værelser i puljen, øger BWH Hotel Group sin kapacitet og kommer til at dække hele Danmark. Samtidig bliver Small Danish Hotels synlig på alle BWH Hotel Groups globale hjemmesider.

- Alliancen kommer til at booste væksten i begge hotelkæder og give adgang til nye målgrupper. Best Western er et stærkt corporate brand blandt forretningsrejsende med store businesshoteller, og Small Danish Hotels har et solidt fodfæste i leisure-markedet med flere nicheprodukter. Sammen kan vi gøre kagen større og tilbyde vores gæster langt flere fordele, uden at vi er i konkurrence. Forretningsmodellen er kendt fra flyselskaber, og vi forventer, at den vil tage vores hotelkæder til nye højder, siger Finn Kræfting, som er administrerende direktør i Small Danish Hotels.


Relaterede konferencer

Finansiering af ejendom - markedssituation og tendens

Træ - det hotte byggemateriale: JYLLAND

Stormflodssikring af by- og landområder

Logistik og industri - fart på nye muligheder

Ny udbudslov KURSUS

Boligudvikling i København frem til 2030

Hvordan vi får mere liv i bykernerne

Bygningsreglement om etageboligbyggeri KURSUS

De nye brandkrav, brandcertificering - planlægning og løsninger. KURSUS

Ungdomsboliger på et modent marked