Freja kan endnu engang aflevere et 3-millionbeløb til statskassen.
- Vi har haft nogle virkelig gode år i Freja. Vi har været begunstiget af et positivt marked, gode samarbejder med vores leverandører og en række meget attraktive ejendomme, siger Karen Mosbech, administrerende direktør i Freja ejendomme.
Freja sælger ejendomme, som tidligere har tilhørt Staten og regionerne. Det er ejendomme, som ofte er opført med et bestemt formål og kræver en ny lokalplan for at ændre anvendelse. Derfor står samarbejdet med kommunerne højt på dagsordenen hos Freja, der alene i 2017 fik vedtaget fem lokalplaner på sammenlagt 175.000 kvm i 5 kommuner.
NB! Jylland: Due Diligence - risikovurdering ved køb og salg af ejendom. Kurset afholdes d. 19. september 2018.
- Vi oplever at blive taget godt imod af kommunerne, når vi kommer med et projekt. Der er et stort ønske om at skabe projekter, som skaber liv og dynamik i lokalsamfundet. Men når det er sagt, så kan vi altid blive bedre til at få samarbejdet til at glide. Derfor har sat vi sat samarbejdet på kommunerne højt på dagsordenen i både 2017 og 2018, siger Karen Mosbech.
Freja har derfor sat gang i en kvalitativ analyse af, hvordan samarbejdspartnerne ude i kommunerne oplever mødet med Freja, ligesom medarbejdere er blevet opfordret til at deltage i så mange relevante fagnetværk som muligt.
- Vores forretning hviler på stærke relationer. Ikke kun i forhold til kommuner og investorer, men også i forhold til eksterne rådgivere og internt. Jo stærkere relationer vi har, jo stærkere står vores forretning. Ideen er at lære af mennesker omkring os og være mere agile i forhold til fremtidens udfordringer. Vi har altid haft en politik om transparens og åbenhed, men i løbet af det sidste års tid er vi blevet endnu mere bevidste om, at netværk og gode relationer ruster os til fremtiden. Det handler om at lytte og finde ud af, hvad vej vinden blæser, så vi kan udnytte vindretningen til Frejas bedste, slutter Karen Mosbech.