Antallet af besøgende på Zleep Hotels hjemmeside, som køber et hotelophold, er steget med 27 procent. Det er sket, efter at kæden har lanceret en ny hjemmeside.

Zleep Hotels’ nye website har på kort tid vist sig at være en god investering. Allerede i løbet af den første måned efter lanceringen har websitet skabt resultater, der viser meget positive tendenser.

Stort set alle 9 Zleep hoteller er blevet – eller er på vej til at blive – renoveret, så designet på det nye website skulle i højere grad tilpasses den oplevelse, som man får på hotellerne. Formålet var foruden det visuelle udtryk at skabe en enklere bookingproces og et responsivt site, som skulle sikre en mere brugervenlig oplevelse, en øget konverteringsrate og flytte salg fra andre kanaler.

- Vi har haft stor succes med websitet fra dag ét, men vi erkender også, at det er en proces. Derfor arbejder vi fortsat med at implementere nye initiativer, sikre hurtigere load tider og forbedre den organiske søgeoptimering. Der ligger et stort arbejde forude, hvor vi vil forsøge at flytte mere af salget fra andre kanaler til vores eget website, fortæller Maria Thomsen, marketing manager i Zleep Hotels.

NB! Hotellets udvikling 2017-2027. Konferencen afholdes d. 2. maj 2017.

Der er ifølge Maria Thomsen en række succeskriterier for websitet, der allerede nu kan fastslås at være opnået. Designet er mere fleksibelt og muliggør derfor den digitale håndtering af hotelkædens forventede vækst i de kommende år. Hertil kan hotelkædens receptionister tydeligt mærke, at de bruger mindre tid på at assistere gæster, der anvender mobil og tablet til at booke. Samtidig ses allerede nu en stærk vækst på 27 procent i konverteringsraten. Dette skyldes delvist den store efterspørgsel på hotelovernatninger, der har været i 2016, men det er samtidig et tegn på, at flere af websitets besøgende i sidste ende reserverer en overnatning hos Zleep Hotels end på det tidligere website.

- Googles algoritmer belønner det nye site, da de baserer søgeindekset på, hvor godt sitet er mobiloptimeret og ikke længere i forhold til desktop. Men vigtigst af alt er, at den enkelte gæst får en bedre brugeroplevelse, som igen påvirker konverteringsraten positivt. Den øgede konverteringsrate gælder for alle trafikkilder, både de organiske såvel som de betalte, udtaler Andreas Suhr, Account Director i NetBooster.

Resultaterne har også skabt grobund for et stærkere samarbejde mellem Zleep Hotels og NetBooster, der sammen skal videreudvikle hotelkædens digitale løsninger.


Relaterede konferencer

Køge: det store byggeboom frem til 2032

Fremtidens betonbyggeri

Den nye Planlov KURSUS

Hvordan vi får mere liv i bykernerne

Certificeringsordninger - udbredelse og betydning

Den ødelæggende fugt i byggeriet - forebyggelse og bekæmpelse

De nye brandkrav, brandcertificering - planlægning og løsninger. KURSUS

Køb og salg af ejendom - Due Diligence KURSUS

Servitutter og lokalplaner KURSUS

Træ - det hotte byggemateriale: JYLLAND