Formålet med DSBs udbud er at etablere en landsdækkende rammeaftale på facility managemant ydelser, herunder teknisk vedligehold, drift og vedligehold, samt udførelse af projekter herunder også materialer og reservedele.
Aftalen indeholder 2 serviceområder:
1) Teknisk vedligehold:
Serviceområdet ”Teknisk vedligehold” indeholder planlagte og ikke planlagte vedligeholdelsesaktiviteter på DSB’s elevatorer, lifte, rulletrapper og handicaplifte i hele landet. Serviceområdet indeholder ligeledes identifikation af behov for opretning og udskiftning af anlæg;
2) Projekter:
Serviceområdet ”Projekter” indeholder identifikation af behovet for projekter, udarbejde projektbeskrivelser og kalkulationer, sikre at disse opgaver igangsættes og gennemføres, samt at status på den enkelte opgave løbende fremgår og opdateres i DSB’s Ticketsystem.
Parallelt hermed skal leverandøren foretage en statusrapportering per projekt samt overordnet økonomi- og dispositionsregnskab for den samlede projektportefølje. Endelig skal leverandøren sikre en korrekt håndværksmæssig gennemførelse af de enkelte projekter.