Projektporteføljen og medarbejderstaben er vokset støt hos BOGL de seneste år. Derfor styrker landskabstegnestuen nu ledelsen med ansættelsen af Camilla Ryberg som tegnestuechef i en nyoprettet stilling.
Hun kommer med 15 års erfaring fra Københavns Kommune, hvor hun blandt andet har været leder for forskellige områdefornyelsessekretariater. Hun er cand.scient.soc. fra Roskilde Universitet med speciale i virksomheders sociale ansvar (CSR) og har en diplomuddannelse i ledelse med fokus på tværfaglig ledelse.
- Hun er ekspert i at lede medarbejdere i komplekse byudviklingsprojekter, og vi er overbeviste om, at hun er den rigtige til at sikre, at der fortsat er et godt arbejdsmiljø på tegnestuen – også når tingene går stærkt. Vi tager dét at blive en større virksomhed alvorligt og ved, at det ikke bare kræver flere landskabsarkitekter, men også en løbende professionalisering af ledelsen. I hvert fald hvis vi skal blive ved med at drømme stort på BOGL’s vegne og tegne de mest spændende og ambitiøse projekter. Og det skal vi, udtaler administrerende direktør i BOGL, Adam Bang.
Træ - nu til at bygge højhuse. Konferencen afholdes den 5. december 2023.
Som tegnestuechef er Camilla ansvarlig for personaleledelse, den daglige drift og en del af den strategiske ledelse. Hendes primære arbejdsområder er økonomi- og kapacitetsstyring samt kompetence- og organisationsudvikling.
- Arkitektbranchen er præget af stor hastighed, korte deadlines og et krav om altid at levere på meget højt kreativt og fagligt niveau. De arbejdsprocesser betyder, at det er virkelig vigtigt at have en nærværende leder, som kan sikre at alle trives bedst muligt. Min rolle vil derfor langt hen ad vejen blive faciliterende, og jeg vil fokusere på at skabe gode processer for samarbejde både internt og eksternt. Tværfaglig ledelse handler kort sagt om at skabe rammerne for, at de rigtige mennesker forstår hinandens faglighed og perspektiver og snakker og arbejder godt sammen, siger Camilla Ryberg.
Camilla Ryberg tiltrådte stillingen den 1. november 2023.