De almene boliger blev opført i 1950'erne og skal fra januar 2024 og frem til august 2026 renoveres.

Torsdag den 26. oktober 2023 mødtes direktør Jesper Loose Smith, driftsafdelingschef Henning Juul Hovmand og organisationsbestyrelsesformand Ryno Scheil fra Arbejdernes Boligselskab i Gladsaxe, administrerende direktør Martin Skou Heidemann fra Skou Gruppen og projektleder Taif Alazzawi fra Dominia for at underskrive aftalen om hovedentreprisen i Stationsparken 1. Der er tale om en omfattende renovering, som Dominia har projekteret.

Stationsparken 1 omfatter 327 af de næsten 5.000 almene boliger, som Arbejdernes Boligselskab i Gladsaxe administrerer. Boligerne er fordelt på 8 blokke, der blev opført i Gladsaxe i 1950’erne.

Blokkene er opført i 2-3 etager, og lejligheder er indrettet i varierende størrelser. Alle lejligheder har altaner og pulterrum i kældrene.

- Boligafdelingen består af et gedigent byggeri fra efterkrigsårene, som har været meget eftertragtet, og hvor huslejen har været i den lave ende i rigtig mange år. Derfor er jeg glad for, at beboerne udviser ansvarlighed for fremtiden og siger ja til en pæn huslejestigning, så vi kan gennemføre moderniseringen. Til gengæld får de fremover en meget bedre komfort med et meget bedre indeklima i lejlighederne og en større besparelse på varmeforbruget, udtaler direktør Jesper Loose Smith i Arbejdernes Boligselskab i Gladsaxe.

Sikre entreprenørkontrakter: Håndtering af ekstrakrav. Kurset afholdes den 18. april 2024.

Udvendigt skal det gamle asbesttag med et yngre pladetag ovenpå udskiftes, og der skal etableres ventilation fra de uudnyttede loftsrum til samtlige boliger. Desuden skal der isoleres på loftsrummet, mellem stueetager og i kældre samt på gavl, mellembygning og brystninger.

Inde i lejlighederne bliver betonfacader isoleret, ældre radiatorer og emhætter skiftes, der etableres nye skjulte kanaler for ventilation, nye nedhængte lofter og ny belysning i entre.

Den gennemgribende renovering begynder i januar 2024 og forventes afsluttet i august 2026.

- Vi kommer til at gennemføre arbejdet etapevis, mens lejlighederne er beboede, og det stiller store krav til vores planlægning, den måde vi arbejder på, og hvordan vi informerer beboerne løbende i processen. Det er et af den slags projekter, som vi har rigtig gode erfaringer med at gennemføre, udtaler Martin Skou Heidemann, administrerende direktør i Skou Gruppen.


Sikre entreprenørkontrakter: Håndtering af ekstrakrav KURSUS

Afholdes 14. november 2024

Klokken 09.00 - 12.45

Endnu ikke fastsatEndnu ikke fastsat, Offentliggøres snarest, 1000 København


Kursusbeskrivelse

I de fleste byggeprojekter bliver der i projektets løbetid fremsat ekstrakrav i forhold til kontrakten som følge af f.eks. projektændringer, hindringer og uforudsete forhold.

Hvordan håndterer man disse krav som bygherre, rådgiver, entreprenør…

Læs mere om programmet

Relaterede konferencer

Jylland: Ændring af planloven – strategisk planlægning for bymidter m.v KURSUS

Certificeringsordninger - udbredelse og betydning

Finansiering af ejendom - markedssituation og tendens

Ny udbudslov KURSUS

Højhusbyggeri: Krav, løsninger og projekter KURSUS

Boligudvikling i Jylland

Køb og salg af ejendom - Due Diligence KURSUS

Fremtidens betonbyggeri

Esbjerg: Byudvikling for 20 mia. kr.

Plejeboliger for 25 milliarder kr.