Kommunalbestyrelsen i Hvidovre har godkendt, at inderhavnen renoveres.

Kommunalbestyrelsen har godkendt, at arbejdet med tredje etape af istandsættelsen af moler på Hvidovre Havn kan sættes i gang. Arbejdet med at renovere inderhavnen går i gang fra næste uge.

I august 2024 stod de 2 nyistandsatte moler på Hvidovre Havn klar, og tilbage stod så den tredje og sidste etape med istandsættelse af inderhavnen, som er den del af havnen, hvor bådene sættes i fra slæbestedet, og hvor også roklubben har deres slæbested til søsætning af joller og robåde. Det er tredje etape af det store istandsættelsesprojekt, der nu sættes i gang.

- Jeg ser frem til, at det tiltrængte arbejde med at sætte havnens moler i stand nu kan blive gjort helt færdigt til glæde for bådejere, foreningsliv og alle andre, der holder af at komme på Hvidovre Havn, siger borgmester Anders Wolf Andresen og understreger, at arbejdet med at udvikle havnen og bygge et foreningshus fortsætter.

Ligesom ved arbejdet med de to ydermoler, skal der etableres en ny spunsvæg, så kajen kan modstå vandet i mange år fremover. Der vil også blive lagt nyt beton ved de to slæbesteder på indermolen, så bådejere og roklubben vil få forbedret deres adgang til at sætte både i vandet.

Roklubbens slæbested bliver desuden efter dialog med roklubben udvidet, så de store robåde også kan komme i vandet ad den vej, når arbejdet er afsluttet.

Det bliver entreprenørvirksomheden C.G. Jensen, der også stod for etape 2 (sydmolen), der kommer til at stå for etape 3 og istandsætte inderhavnen – igen med Niras som rådgiver.

Havneplakaterne ved indgangen til de to moler bliver opdateret med information om arbejdet med inderhavnen. Har du interesse for at modtage nyheder om Hvidovre Havn og arbejdet med at udvikle havnen, så kan du på hvidovre.dk/havn abonnere på Hvidovre Kommunens nyheder om havnen og modtage en mail, når der lægges en nyhed som denne på siden.


Relaterede konferencer

Esbjerg: Byudvikling for 20 mia. kr.

Højhusbyggeri: Krav, løsninger og projekter KURSUS

Plejeboliger for 25 milliarder kr.

Hvordan vi får mere liv i bykernerne