Kæde med varer fra overskudslagre åbner 13 butikker i danske butikscentre.
Butikskæden Basic & More åbner 13 nye butikker i størstedelen af Danske Shoppingcentres butikscentre. Kædens varer kommer blandt andet fra overskudslagre eller er varer med små skønhedsfejl.
- Basic & More er et fantastisk koncept, og jeg er meget stolt af, at det nu bliver en del af DSC’s butiksportefølje. Basic & More er ikke bare nyt og spændende, det er også med til at sikre, at gode varer, der ikke fejler noget, men måske har små fejl, bliver solgt i stedet for smidt ud, siger Jesper Faurholdt, administrerende direktør i DSC.
Basic & More sælger primært interiør til boligen, isenkram, accessoires og udvalgte dagligvarer, og de sælger eksempelvis varer fra George Jensen, Kitchen Aid, Kay Bojesen og Redbull.
Parkeringsløsninger. Læs mere om konferencen her.
- Ingen rest er hverken for lille eller stor til at komme på hylderne i Basic & More. Vi vil gerne gøre vores koncept tilgængeligt for så mange danskere som muligt, og derfor skal vores butikker ligge, hvor folk færdes, siger Rasmus Rask, der er founder og medejer i Basic & More.
Basic & More får omkring 100 forskellige varer om ugen, og det store restvareindkøb stiller derfor bestemte krav til butiksindretningen, der helst skal være over 300 kvm og kunne tage imod store paller med varer. Derfor er DSC en oplagt lokation, hvor Basic & More blandt andet overtager nogle af de lokaler, der tidligere har huset Sportmaster.
Den første butik åbner i City2 i Taastrup den 25. maj i år, og derefter er målet at åbne de resterende 12 Basic & More butikker i løbet af 2023 og 2024.