Efter at have vundet en interviewkonkurrence i slutningen af 2018 kan Henning Larsen nu afsløre designet af et 22.000 kvm stort oplevelsescenter, samtidig med at arbejdet på byggepladsen er i fuld gang i Göteborg.

Henning Larsen har oplevelsescentret World of Volvo for det svenske bilmærke. Træbyggeriet sætter fokus på skandinavisk landskab og byggetraditioner. Den 22.000 kvm store trækonstruktion er allerede ved at blive rejst i det centrale Göteborg, Sverige.

- Dette projekt er noget helt særligt for os, siger Søren Øllgaard, Design Director Europe og partner hos Henning Larsen.

- Med sine dybe rødder i skandinavisk kultur, fra landskaber til arkitektonisk tradition, har World of Volvo givet os mulighed for at udforske forhold mellem by, bygning og natur, uddyber han.

Sådan bliver moms og ny skat for ejendomsprojekter. Kurset afholdes den 15. september 2022.

World of Volvo vil forene de 2 datterselskaber Volvo Group og Volvo Cars for at dele historien, traditionen og fremtiden for det berømte svenske bilmærke, Volvo, i én bygning.

World of Volvo, som opføres i Göteborgs event-distrikt, forventes at være færdigbygget i slutningen af 2023 og åbent for besøgende i 2024.


Relaterede konferencer

Stormflodssikring af by- og landområder

Ungdomsboliger på et modent marked

Sikre entreprenørkontrakter: Håndtering af ekstrakrav KURSUS

Aarhus under udvikling - fokus på de store projekter

De nye brandkrav, brandcertificering - planlægning og løsninger. KURSUS

Træ - det hotte byggemateriale: JYLLAND

Esbjerg: Byudvikling for 20 mia. kr.

Finansiering af ejendom - markedssituation og tendens

Den ødelæggende fugt i byggeriet - forebyggelse og bekæmpelse

Boligudvikling i København frem til 2030