EDC har fundet afløseren for Martin Wiesener, der har valgt at søge nye udfordringer.
Efter 4 år i stolen har administrerende direktør hos EDC, Martin Wiesener, valgt at søge nye græsgange udenfor branchen. EDC skulle derfor finde ny mand eller kvinde til at stå i spidsen, og valget er faldet på Brian Nielsen, oplyser mæglerkæden.
Der er tale om en intern rekruttering, idet Brian Nielsen har været ansat i EDC siden 2008, først som direktionsassistent og forretningsudviklingschef og senest som seniorkonsulent for direktionen og forretningen i en COO-rolle.
- Da vi skulle finde en ny til posten, faldt blikket hurtigt på Brian Nielsen, som har været med omkring bordet til alle store beslutninger de seneste år og som har en dyb indsigt i vores processer og forretning. Jeg kender Brian som flittig, energisk, vellidt og med særdeles god forståelse for den særlige kultur, der er i en organisation, der er deltagerejet som vores, og jeg er overbevist om, at vi har truffet et godt valg, der sikrer stabilitet og fremdrift i en lang periode fremover, udtaler formand for EDC, Poul Erik Bech.
Brian Nielsen har været konstitueret som administrerende direktør de seneste 6 måneder.
Kunstig intelligens indenfor byggeriet. Konferencen afholdes den 24. oktober 2023.
- Folk, der kender mig, ved, jeg motiveres af at skabe resultater gennem engagement, involvering og i konstant træning i at gøre tingene bedre. Det må gerne ske i en lille konkurrence, hvor det er langt sjovere, når man har ønsket og viljen til at vinde og blive nummer 1. Netop det konkurrencemiljø er jeg stærkt præget af og stortrives i. Og så gør det bestemt ikke noget, at vi som virksomhed er involveret i en af livets største beslutninger for vores kunder - nemlig køb og salg af boliger. Det er et stort ansvar, og det forpligter, udtaler han.
I forlængelse af direktørskiftet drejes fokus en smule i organisationen.
- Vores historiske udgangspunkt har været teknologien, og vi har et langt stykke ad vejen udviklet egne IT-værktøjer, der hjælper os til at være effektive og skarpe i hverdagen. Vi har således godt styr på vores digitale løsninger og data og retter nu kikkerten mod at styrke vores nære forretning og kundeoplevelsen. I sidste ende er det jo relationen og kontakten med kunden, der gør en forskel og afgør, hvem der vinder på pladsen, udtaler Brian Nielsen.
Brian Nielsen er 47 år, cand.merc. markedsøkonomi/marketing fra Handelshøjskolen i Aarhus (ASB), bosiddende på Frederiksberg.