Virksomheden Kee, der formidler kontakt mellem køber og sælger med henblik på bolig-selvsalg, vil med en ny investor udfordre markedet for bolighandel i Danmark.
Det blev i 2023 solgt 77.654 boliger i Danmark, hvilket svarer til en stigning på 5 procent i forhold til året før. Det viser handelstal fra Boligsiden. Nyt bolighandelskoncept går nu benhårdt efter at få del af det marked.
For at stå stærkere i kampen mod store og etablerede spillere har Kee hentet Jacob Nielsen, der er direktør i den uafhængige ejendomsmæglerkæde Ejendrøm.dk, ind som ny investor.
Ifølge Christian Jessen, der er stifter af og direktør i Kee, er den nye investor en vigtig brik i at nå virksomhedens mål.
– Markedet for ejendomshandel i Danmark er enormt. Vi mener, at vi har konceptet til at møde både boligkøber og boligsælger før alle andre i boligmarkedet, og vi satser benhårdt på at få flere til at opfylde deres boligdrøm gennem Kee. Samtidig kan vi også hjælpe boligsælgere videre langt mere uforpligtende, end hvad vi kender fra i dag. Hvis vi skal lykkes med det, kræver det både kapital og de helt rette kompetencer, og med Jacob Nielsen ombord på holdet tager vi et stort skridt i den rigtige retning, siger Christian Jessen og uddyber:
– Vores nye investor kommer til at give os værdifuld sparring i forhold til den generelle drift og udvikling af virksomheden. På den måde kan vi navigere endnu bedre i markedet. Samtidig kommer han med en stor viden, der skal forfine vores salgsdel, som er under udvikling, til de boligsælgere, der vil prøve boligmarkedet af selv. Endelig har han en lang række redskaber, som skal gøre vores content mere målrettet, og målet er sammen at sikre fremgang via organisk vækst og stærkere markedsføring.
Ifølge Jacob Nielsen har Kee som platform et stort potentiale, og han satser på, at man fremover med en række nye funktioner kan udvide det samlede forretningskoncept.
– Kee befinder sig i samme boldgade, som vi gør hos Ejendrøm.dk, og de kommer med et frisk og anderledes syn på den branche, som jeg har været del af i 13 år. Jeg synes, at deres set up er rigtig spændende og virksomhedens koncept rummer uden tvivl store muligheder i fremtiden. Den rejse vil jeg gerne være del af, og det er årsagen til at jeg nu træder ind som investor, fortæller Jacob Nielsen.
Det lange seje træk
Det helt store fokusområde i det nye samarbejde bliver at placere Kee top-of-mind hos de danske bolighandlende. Sådan lyder det fra Christian Jessen.
– For at komme ind på markedet og få etableret os skal vi først og fremmest hæve kendskabsgraden og derefter sikre, at vi bliver kundernes foretrukne valg. Det sker ikke fra den ene dag til den anden, og vi er indstillet på, at det kræver et langt og sejt træk, fortæller Christian Jessen. Jacob Nielsen uddyber:
– Vores klare forventning er, at vi kan ramme ned i flere kunders nysgerrighed eksempelvis via den måde, vi kommer til at ændre vores markedsføring på i den kommende tid. Desuden skal vi have et benhårdt fokus på at skabe markedets bedste produkt, og med de kompetencer, vi har samlet nu, er jeg sikker på, at vi er på rette vej.