| 09.00 |
Registrering og morgenmad |
|---|---|
| 09.30 |
Velkomst |
| 09.35 |
Butiksmarkedets udvikling - salg, købere, investering, optimering Der investeres massivt i butiksmarkedet. Dels for at blive det box-område, gågade eller center der overlever og vokser, dels for at skabe et univers, der får unge og gamle til at besøge butikkerne, i stedet for kun at handle på nettet. Den samlede vare-omsætning stiger, men hvor går pengene hen NU og ikke mindst i fremtiden, når investeringerne skal vise resultater. Prisudvikling på butiksejendomme, centre og gågader - lejepriser og salgspriser. |
| 10.00 |
Boxbutikker - nutidens vindere - stort udvalg og god parkering Alle byer ønsker boxbutikker, for det er måden til at fastholde kunderne indenfor kommunen. Hvor er grænsen for vækst. Hvordan skal sammensætningen være for at få kunderne til at køre. Supermarkeder er blevet en del af de nye boxbutikker - skaber daglige besøg. REMA er blevet til boxbutik (Læs: Selvstændig enhed udenfor byens centrum) - hvorfor. Og vil tendensen fortsætte med andre supermarkeder. |
| 10.25 |
Udvikling af butikscentre - brands og oplevelser, udfordringer og løsninger Butikscentre er blevet opfattet som konkurrenter til gågaderne, men har selv været udfordret af nye vilkår med øget nethandel og behov for oplevelser. Fremtidens butikscentre må genopfinde sig selv: Det er ikke længere nok at være et udbud af butikker med optræden i weekenden, et enslydende butiksmix og manglende øje for lokalområdets forbrugere. De nye vilkår og krav til centrene stiller krav om at forstå sit markedsområde, finde sin konkurrencemæssige fordel og synergier med lokalmiljøet for at kunne vinde kunderne og dermed lejerne tilbage. Diskussionen om lejepriser kan vi kun ændre ved at skabe relevante markedspladser som butikkerne såvel som kunderne efterspørger at besøge og bo. Tine Aggerholm, stifter af Vector Strategy og tidl. strategisk direktør for største portefølje af shoppingcentre i Danmark, Danske Shoppingcentre, fører os ind i hvad der kræves af fremtidens butikscentre. |
| 10.50 |
Kaffepause |
| 11.20 |
Gågader - udvikling af byens centrum Gågader var byens centrale liv. I dag kan kun halvdelen af en gågade overleve - kunderne fokuserer på det fede område. Gågaderne har fået 3 udfordrere : Boxbutikker, butikscentre og nethandel. Hvordan genskabes, fastholdes og udbygges byens liv i og omkring gågaderne. Samarbejde med kommunen om byens liv. Prisudvikling for gågade-ejendomme - lejepriser og salgspriser. |
| 11.45 |
Supermarkeder - fra discount til kvalitet - investeringsboom Der investeres mere end 100 milliarder kroner årligt i dagligvarebutikker og butiksejendomme – en branche i forandring, men også en af de mest stabile vækstmotorer i dansk detailhandel. Mens nethandlen presser nonfood, er dagligvaremarkedet i vækst. Nye koncepter som boxbutikker, discount 2.0 og premium convenience ændrer markedet, mens shoppingcentre og gågader skal gentænke deres rolle. Hvilke supermarkedskoncepter bliver fremtidens vindere – og hvor ligger risiciene for investorer og udviklere? Er “Normal-modellen” det næste format for dagligvarebranchen, og er de klassiske slagter- og fiskeafdelinger en saga blot eller et nyt differentieringsgreb? Charlotte Gerner Kunnerup , Direktør for Forretningsudvikling og Markedsanalyse, Dagrofa |
| 12.10 |
Outlet - fra dansk fiasko til succes - er det muligt? Outlet-centre er store i udlandet, men i Danmark er der kun 2, hvoraf det ene ikke har et godt: Ringsted Outlet og Copenhagen Designer Outlet i Taastrup. Er danskerne for rige til at gide køre til outlet-centre. Er afstandene så små, at brands ikke vil undergrave de butikker, der sælger deres varer til fuld pris. Er de enkeltstående factory-outlet butikker (Læs: Virksomheden sælger sine egne overflødige varer) eller små outletbutikker i de centrale byer. Udvikling af outlet-konceptet. Kan outlets være løsning for nødlidende små butikscentre. |
| 12.35 |
Spørgsmål og afslutning |
| 12.40 |
Frokost |
Udvikling af supermarkeder, boxbutikker og butikscentre
Program
Baggrund
Der investeres over 100 milliarder årligt i nye butiksejendomme og i opgradering.
Der forbruges stadig mere, og i takt med Danmarks gode økonomi og stadig flere i arbejde, stiger det daglige forbrug markant.
Selvom nethandlen skaber kraftig konkurrence, så er butiksmarkedet i vækst, dels fordi daglivaremarkedet vokser, det samme gør boxbutikkerne.
Og shoppingcentre skal genopfinde sig selv med investeringer i madmarkeder og oplevelser.
Og gågaden og kommunen skal enten enes om store investeringer eller blive til halvbolig-kvarterer - de fleste steder overlever kun de centrale dele af gågaderne.
Men leje- og salgspriser er store for butiksejendomme og butikker. Derfor flokkes investorer om et område i utrolig forandring.
Inkluderet i prisen
Professionelt arrangement til tiden
Morgenkaffe
Frokost
Konferencemappe
Oplægsmateriale sendes pr. e-mail efterfølgende
Kursusbevis
Afholdes 15. januar 2026
Klokken 09.00 - 12.40
På:
Endnu ikke fastsatEndnu ikke fastsat, Offentliggøres snarest, 1000 København
Deltagere
Artelia
Mette Hjerrild Holm
Stefan Hallas
Capital Investment A/S
Grith Isbrandtsen
Dagrofa
Charlotte Gerner Kunnerup
EDC Erhverv Poul Erik Bech
Frank Heskjær
Entreprenør MCH A/S
Mikkel Ellis Larsen
Hillerød ByForum
Mette Kragh Faurholdt
Innovater A/S
Peter Søgaard
Kompleet Bygning & Inventar
Martin Bank Kristensen
Prisma properties
Carsten Krebs
stefan Bidstrup
Ringsted Outlet
Jeanette Amdal
Sunset Boulevard
Morten Jørgensen
Vector Strategy
Tine Aggerholm
Andre konferencer
Aalborgs store projekter
6. november 2025
Parkeringshuse - udvikling, investering, udfordringer og løsninger
25. november 2025
Fredede ejendomme - nye regler og tilskud - udfordringer og løsninger
27. november 2025
Hospitaler - renovering til 27 milliarder
9. december 2025
Udvikling af Datacentre - 3 millioner kvm
10. december 2025
Næstveds store projekter
20. januar 2026
Skoler - udvikling for 32 milliarder
22. januar 2026
Hotelejendomme - investering, udvikling, tendenser, optimering
27. januar 2026
Kalundborg: - byggeri for 100 milliarder - bolig og erhverv
17. marts 2026
Valby - de store byudviklingsprojekter
19. marts 2026
Fra erhverv til bolig: Regler, indtjening og erfaringer
24. marts 2026
Udvikling af boliger - investering, prisudvikling og områder
25. marts 2026
Ringsted - centralt udviklingsområde
9. april 2026
Kontormarkedet 2026-30
14. april 2026
Udvikling af Lolland-Falster - nyt investerings-område
21. april 2026
Ny vækstsektor: Energi- og miljøprojekter
23. april 2026
Byer
Love og regler
Byggeri
Finans og ejendom
Kontakt
CHAC APSOrdrupvej 141
2920 Charlottenlund
Denmark
CVR/SE: 26876524
E-mail: info@byensejendom.dk
LinkedIn | Facebook | Medieinfo
