09.00 |
Registrering og morgenmad |
---|---|
09.30 |
Velkomst |
09.35 |
Butiksmarkedets udvikling - salg, købere, investering, optimering Der investeres massivt i butiksmarkedet. Dels for at blive det box-område, gågade eller center der overlever og vokser, dels for at skabe et univers, der får unge og gamle til at besøge butikkerne, i stedet for kun at handle på nettet. Den samlede vare-omsætning stiger, men hvor går pengene hen NU og ikke mindst i fremtiden, når investeringerne skal vise resultater. Prisudvikling på butiksejendomme, centre og gågader - lejepriser og salgspriser. |
10.00 |
Boxbutikker - nutidens vindere - stort udvalg og god parkering Alle byer ønsker boxbutikker, for det er måden til at fastholde kunderne indenfor kommunen. Hvor er grænsen for vækst. Hvordan skal sammensætningen være for at få kunderne til at køre. Supermarkeder er blevet en del af de nye boxbutikker - skaber daglige besøg. REMA er blevet til boxbutik (Læs: Selvstændig enhed udenfor byens centrum) - hvorfor. Og vil tendensen fortsætte med andre supermarkeder. |
10.25 |
Udvikling af butikscentre - brands og oplevelser, udfordringer og løsninger Butikscentre var gågadens afløser, men er nu selv udfordret af boxbutikker og nethandel. Sådan udvikles shoppingcentre: Oplevelser og madmarkeder skal få gæsterne til at komme dagligt. Større brandbutikker og større centre, så shoppingcentret bliver en by. Kan de små butikscentre genskabes. Lejepriserne i butikscentre er i forandring - hvordan undgås det, at dårlige koncepter vinder indpas. |
10.50 |
Kaffepause |
11.20 |
Gågader - udvikling af byens centrum Gågader var byens centrale liv. I dag kan kun halvdelen af en gågade overleve - kunderne fokuserer på det fede område. Gågaderne har fået 3 udfordrere : Boxbutikker, butikscentre og nethandel. Hvordan genskabes, fastholdes og udbygges byens liv i og omkring gågaderne. Samarbejde med kommunen om byens liv. Prisudvikling for gågade-ejendomme - lejepriser og salgspriser. |
11.45 |
Supermarkeder - fra discount til kvalitet - investeringsboom Sælg billigt i høj kvalitet - det er supermarkedets og købmandens overlevelse. Der investeres mere end 100 milliarder årligt i dagligvarebutikker, dels i opgradering og dels i nye butikker. Eller ombygning til andre dagligvarebutikker fra dem der fejler: Irma, Kiwi, 365, Aldi, SuperBest, Eurospar, ISO, Edeka, OBS og Fakta. Investering i dagligvare-ejendomme - pris, vækst og risici. De succesrige koncepter i fremtiden. Bliver Normal-konceptet overtaget af supermarkedet. Er slagter- og fiskeafdelinger uddøende eller et salgsparameter. |
12.10 |
Outlet - fra dansk fiasko til succes - er det muligt Outlet-centre er store i udlandet, men i Danmark er der kun 2, hvoraf det ene ikke har et godt: Ringsted Outlet og Copenhagen Designer Outlet i Taastrup. Er danskerne for rige til at gide køre til outlet-centre. Er afstandene så små, at brands ikke vil undergrave de butikker, der sælger deres varer til fuld pris. Er de enkeltstående factory-outlet butikker (Læs: Virksomheden sælger sine egne overflødige varer) eller små outletbutikker i de centrale byer. Udvikling af outlet-konceptet. Kan outlets være løsning for nødlidende små butikscentre. |
12.35 |
Spørgsmål og afslutning |
12.40 |
Frokost |
Boxbutikker, butikscentre og gågader - udvikling, investering og løsninger
Program
Baggrund
Der investeres over 100 milliarder årligt i nye butiksejendomme og i opgradering.
Der forbruges stadig mere, og i takt med Danmarks gode økonomi og stadig flere i arbejde, stiger det daglige forbrug markant.
Selvom nethandlen skaber kraftig konkurrence, så er butiksmarkedet i vækst, dels fordi daglivaremarkedet vokser, det samme gør boxbutikkerne.
Og shoppingcentre skal genopfinde sig selv med investeringer i madmarkeder og oplevelser.
Og gågaden og kommunen skal enten enes om store investeringer eller blive til halvbolig-kvarterer - de fleste steder overlever kun de centrale dele af gågaderne.
Men leje- og salgspriser er store for butiksejendomme og butikker. Derfor flokkes investorer om et område i utrolig forandring.
Inkluderet i prisen
Professionelt arrangement til tiden
Morgenkaffe
Frokost
Konferencemappe
Oplægsmateriale sendes pr. e-mail efterfølgende
Kursusbevis
Afholdes 15. januar 2026
Klokken 09.00 - 12.40
Andre konferencer
Solceller på bygninger - nye muligheder og løsninger
9. september 2025
Højhusbyggeri - projekter og løsninger KURSUS
23. september 2025
Træbyggeri i stor skala - erfaringer og krav
25. september 2025
ODENSEs store udviklingsprojekter
28. oktober 2025
Kunstig intelligens i ejendom og byggeri
29. oktober 2025
Aarhus store udviklingsprojekter
5. november 2025
Aalborgs store udviklingsprojekter
6. november 2025
Parkering - investering, indtjening og parkeringsløsninger
25. november 2025
Fredede og bevaringsværdige bygninger - nye regler, løsninger og tilskud
27. november 2025
Udvikling af kommunale bygninger og grunde
3. december 2025
Hospitalsrenovering til 27 milliarder
9. december 2025
Datacentre - udvikling og byggeri af 3 millioner kvm
10. december 2025
Næstved: De store projekter
20. januar 2026
Hotel-ejendomme - investering, udvikling, tendenser, optimering
27. januar 2026
Miljø og teknik
Love og regler
Byggeri
Byer
Finans og ejendom
- Kunstig intelligens i ejendom og byggeri
- Construction and Property Development in Ukraine 2026-35 Conference in Kiev City Centre, Radisson Blu Hotel
- Byggeri og ejendomsudvikling i Ukraine 2026-35 - konference i Kiev, 19-20. november 2025
- Erhvervsparker og logistikcentre - investeringer, udviklingsplaner, muligheder
Kontakt
CHAC APSOrdrupvej 141
2920 Charlottenlund
Denmark
CVR/SE: 26876524
E-mail: info@byensejendom.dk
LinkedIn | Facebook | Medieinfo