Entreprenør går fra et underskud på 11 millioner kr. til et overskud på lidt over 10 millioner kr. i regnskabet for 2018/2019.
Benhårdt fokus siden 2016 på Raunstrups implementering af en omfattende strategiplan, begynder nu at give positive resultater på bundlinjen, melder entreprenørkoncernen i en pressemeddelelse. Fremgangen sker som en foreløbig kulmination på en strategi for specialisering og fokus på at være landsdækkende med koncernens 3 ben: Byggeri, tømrer- og snedkerarbejde, samt bygningsservice.
– Vi er vækstet rigtig hurtigt over de seneste år. Det er sket samtidig med en omstrukturering af koncernen, der skulle gøre os landsdækkende på vores tre forretningsben. Det mål har vi nået, og vi har derfor kunne træde lidt på bremsen i forhold til vækst og fokusere på bundlinjen, siger administrerende direktør i Raunstrup, Søren Kristensen.
Regnskabet for 2018/2019 viser et løft på 21 millioner kr. på bundlinjen for den samlede koncern fra et underskud året før på 11 millioner kr. før skat til et overskud på lidt over 10 millioner kr. i regnskabet for 2018/2019.
Koncernen omsatte samlet for næsten 500 millioner kr. i regnskabet for 2018/2019, og til trods for en planlagt nedgang i omsætningen på over 50 millioner kr., er ambitionerne ikke svækkede for fremtiden.
– Vi er selvsagt glade for at levere sorte tal på bundlinjen efter vores beslutning om at skalere omsætningen tilbage, og selvom vi stadig er langt fra vores målsætning om en overskudsgrad på 5 procent, så er det kun et spørgsmål om tid og ihærdighed, siger Søren Kristensen.
HORSENS: De store projekter. Konferencen afholdes den 24. marts 2020.
– Raunstrup er nu inde i en positiv udvikling på alle af koncernens 3 ben, og det kan vi allerede nu se i det igangværende regnskabsår, hvor koncernen efter 1. kvartal ligger over budget, uddyber han.
Ifølge Raunstrups administrerende direktør er virksomhedens fokus på investering i digitalisering en væsentlig faktor, der har bidraget til den solide indtjening og den fortsat gode fremgang, som entreprenørvirksomheden oplever.
– Vi har gennem flere år haft fokus på ny digital teknologi, der letter kommunikationen med kunderne, hvilket også afspejles i vores kundetilfredshed, som aldrig har været højere. Koncernen håndterer samlet mere end 12.000 sager hvert år, hvilket kun er muligt, fordi vi blandt andet har investeret i en solid digital platform, som sikrer planlægning og styring af opgaverne og eliminerer manuelle arbejdsgange. Men gode digitale systemer gør det ikke alene, det er vores mange dygtige folk, der bruger dem dagligt, der gør den store forskel, fortæller Søren Kristensen.
– Selvom vi endnu mangler at få vores division for Bygningsservice til at levere positive resultater, er fundamentet og organiseringen rigtig. I den kommende tid vil der ske en yderligere tilpasning af arbejdsgange optimeret hver enkelt kundes behov og det er forventningen, det vil bringe denne division i sorte tal i 2020 som koncernens øvrige selskaber.
Direktøren fortæller, at ordrebogen for indeværende år ser rigtig fornuftig ud, og virksomheden, der beskæftiger omkring 350 medarbejdere, forventer at resultater for indeværende regnskabsår bliver bedre end det forrige.