I samarbejde med typehusfirmaet HusCompagniet har HTH valgt at gå ind i Tyskland. I den nordtyske by Neumünster har de 2 firmaer lavet et showroom, hvor tyske kunder kan komme ind og se de forskellige løsninger, som kan sættes ind i et nybygget hus. HTH’s køkkenudstilling er på 200 kvm.
Kontakt
Yderligere oplysninger:
HTH
B2B Kædechef
Peter Brandt-Clausen
T: +45 4060 3523
E: pbc@hth.dk
HTH Aabenraa
Erhvervskonsulent
Lars Schmidt
T: +45 3693 2869 / +45 4524 79 5182
E: lasc@hth.dk
Die HausCompagnie
Direktør / COO
Søren Haugaard
T: +45 2330 5810
E: sha@huscompagniet.dk
Indtil nu har HusCompagniet solgt 70 huse fra udstillingen i Neumünster, og i mere end halvdelen af husene har kunden valgt at sætte et HTH-køkken ind. Det er ret usædvanligt, da tyskere har haft for vane selv at medbringe deres køkken.
- Det har været en utrolig spændende opstart, vi har haft i Tyskland. Det er jo et kæmpestort marked, som vi pludselig åbner op for her fra butikken i Aabenraa. Vi kan allerede nu mærke en stigende interesse fra tyskerne, og antallet af online forespørgsler på kataloger er nu i overtal i tysk favør. Så vores tilstedeværelse i Tyskland har sendt mange privatkunder til Aabenraa, og det antal, forventer jeg klart, vil være stigende fremover. Jeg har selv været i Neumünster hver torsdag for at holde kundemøder, og det har været ganske interessant. Tyskerne er ret forskellige fra danske kunder, blandt andet i forhold til beslutningsprocessen, som er meget længere i Tyskland. Det skal man lige vænne sig til. Jeg oplever, at de nordtyske kunder er positivt indstillede over for vores danske design og kvalitet, og vores tanke er da også, at vi skal få tyskerne til at elske det danske design, frem for at vi skal lave produkter, som er tilpasset den tyske stil, siger Lars Schmidt, erhvervskonsulent i HTH Køkkenforum Aabenraa.
NB! Det Nye Bygningsreglement BR15. Seminaret afholdes d. 10. marts 2015.
Inden opstarten har HTH sammen med HusCompagniet analyseret på byggeriet i Nordtyskland, og det har vist, at der er et stort potentiale for skandinavisk byggestil. Samtidig ligger HTH’s fabrik meget passende i forhold til det nordtyske marked. Men tyskerne er ikke på samme måde som os, vant til at handle køkken. De har en anden kultur i Tyskland, som HTH nu vil forsøge at forandre.
- I Tyskland er det normalt, at man ved flytning piller sit køkken ned og tager det med sig hen i den nye bolig. Den bevægelse vil vi gerne have dem til at stoppe, så de i stedet vælger at købe helt nyt køkken, siger Peter Brandt-Clausen, B2B Kædechef i HTH.
NB! Det Nye Bygningsreglement BR15 (Aarhus). Seminaret afholdes d. 15. april 2015.
Som husbyggere er tyskerne ikke vant til, at nøglefærdige huse er så færdige, som man bygger dem i Danmark. De er vant til at overtage et hus, hvor der stadig er malerarbejde, gulve og andet inventar, som de selv skal sørge for at få installeret.
- Vi kører en anden salgsform, end tyskerne er vant til. De tyske byggefirmaer har selvstændige agenter, hvor vi har fastansatte sælgere, der mere fungerer som rådgivere. Og det samme er jo tilfældet med HTH. Derfor oplever de tyske kunder en tættere dialog mellem os og dem i byggeprocessen, end de er vant til, siger Søren Haugaard, direktør hos Die HausCompagnie (Den tyske afd. af HusCompagniet).