Fremover vil Topdanmark ikke alene erstatte kundernes skader. Selskabet vil også hjælpe kunder med at undgå skader. Selskabets tilbud om en vandalarm til forebyggelse af rørskader til 200.000 kunder er et led i den indsats.
Kontakt
Yderligere oplysninger:
Topdanmark
Denne lille vandalarm LeakBot klikkes nemt på Topdanmarks kunders vandrør. Den alamerer husejeren ved læk på hans vandrør. Alarmen tilbyder Topdanmark nu til 200.000 kunder med en husforsikring.
Forsikring handler om at hjælpe kunden, når denne har fået en skade. Fremover vil Topdanmark dog også hjælpe kunderne med at undgå eller minimere skader. Sådan lyder beskeden fra selskabets administrerende direktør Peter Hermann op til selskabets regnskab.
Som et stort første skridt i den retning tilbyder Topdanmark derfor 200.000 kunder med en husforsikring en vandalarm kaldet en LeakBot. Den kan nemt sættes på vandrørene, så læk hurtigt og nemt opdages og udbedres af en tilknyttet VVS-service, inden der sker omfattende vandskader i kundens hjem.
”Det er ubehageligt at blive ramt af skader. Skader gør livet besværligt for kunderne en periode, uanset hvor meget forsikringsselskaberne gør for at gøre skadesforløbet nemmere for kunden. Topdanmark vil fremover hjælpe kunderne med at undgå, at de overhovedet får omfattende skader,” siger Peter Hermann, som har været administrerende direktør i Topdanmark i næsten halvandet år, og selv har været med til at teste vandalarmen sammen med 1.000 andre kunder i Topdanmark igennem et år.
Rørskader er et kæmpe problem for en meget stor del af danske husejere, fordi mange huse fra især 60’er og 70’ermne døjer med tærede rørsystemer, som siver og betyder meget dyre, omfattende og store skader, der ødelægger kundernes tilværelse i en periode. Samtidig koster skaderne forsikringsselskaberne i Danmark dyrt.
”Vi gør alt for, at kunderne har et nemt forløb, når de er udsat for skader, men vi vil hele tiden se på, hvordan vi kan gøre livet nemmere for vores kunder og samtidig have en god forretning. Det kan vi blandt andet ved at hjælpe kunderne med helt at undgå, at skader sker, eller at skader bliver for omfattende,” siger Peter Hermann.
Baggrunbdsinformation om rørskader:
- Vandskader rammer især 60’er og 70’er huse, da rørene ofte er ringere bygget
- Hvert år koster vandskader Topdanmark et trecifret millionbeløb og koster kunderne over 20 millioner i selvrisiko
- Hvert år døjer tusinder af husejere med vandskader
- Hvis vandskader begrænses, betyder det billigere husforsikringer på sigt.