Boligministeriet har sendt et nyt Bygningsreglement i høring: Det indføres den 29. maj.
Bygningsreglementet ændres, fordi der fra EU er kommet et Bygningsdirektiv, som skal indføres senest den 29. maj.
Det indfører stramninger af det danske Bygningsreglement og nye krav til bestående ejendomme og byggerier.
Hvad
I det nye Bygningsreglement kommer følgende:
• Indførelse af 0-emissionsbygninger.
• Indførelse af krav til bygningsinstallationer (bygningsautomatik).
• Indførelse af krav om solenergianlæg.
• Indførelse af ny beregningsmetode af bygningers energiforbrug.
• Ophør af den frivillige lavenergiklasse.
Kravene indtræder ikke samtidigt:
De træder i kraft fra 2027-2031.
Høringsfristen er den 17. marts.
Kursus om det nye Bygningsreglement 27
Der afholdes et kursus om alle ændringerne i det nye Bygningsreglement og hvordan det udføres i praksis. Se det HER.
