Konferencen er afholdt - se kommende konferencer
Udvikling af hotelmarkedet 2015-2025

Udvikling af hotelmarkedet 2015-2025

Send denne konference til en ven eller en kollega

Send denne konference til en ven eller en kollega

Konferencen afholdes d. 17. februar 2015 kl. 09.00 - 12.45

Baggrund

Flere og flere gæster overnatter i Danmark, og det kommer hotellerne til gode. Den positive udvikling for hotelbranchen som helhed, ses som en positiv tendens på en række nøgletal, som indikerer, at ”bunden er nået”, og at branchen nu igen viser fornuftig udvikling og indtjening.

Den betydelige kapacitetsudbygning over de seneste 3-4 år er sket i en vanskelig tid. Det er derfor glædeligt, at den økonomiske udvikling har vist, at markedet har absoberet den øgede kapacitet og faktisk vist, at man med det rigtige fokus og et stærkt koncept fortsat kan tiltrække gæsterne. Dog vil der utvivlsomt stadig være brug for en stærk profilering.

Hotelbranchen kan nu se frem til en endnu større koncentration i kapitalkæder, kontingentbaseret kædesamarbejde, franchisebaseret samarbejde og lignende. En koncentration, som vil have til formål at skabe stordriftsfordele for branchens spillere. Endvidere kan individuelle hoteller, ved et ekstremt stærkt og nichepræget koncept, præstere rigtig godt i et presset marked.

De mildere vinde, der blæser over hotelmarkedet, og forventningen om en fortsat positiv udvikling i turiststrømmen skaber grobund for en gryende optimisme i, i hvert fald, dele af hotelerhvervet. Nye hotelprojekter er i den sidste tid blevet annonceret, og flere store hoteltransaktioner har fundet sted i løbet af det sidste år. Samtidig er flere internationale investorer på udkig efter mulighederne for en god hotelinvestering, og det er nærliggende at forvente, at vi i den kommende tid vil se flere store internationale aktører involveret i markedet.

Indhold:

På denne konference får du et indblik i den nyeste udvikling på markedet for hotelejendomme. Vi sætter fokus på muligheder for udvikling og investeringer i hotel og leisure i de kommende år. Hvad betyder nye driftsformer for markedet og for finansieringsmulighederne?

Konferencen henvender sig til:

Investorer, developere, entreprenører, hoteloperatører, finansieringsinstitutter, ejendomsmæglere, arkitekter, ingeniører, offentlige aktører, byplanlæggere og andre professionelle ejendomsaktører med generel interesse i hotelmarkedet.

Konferencemateriale:

Deltagerliste, program og slidepakker som pdf fremsendes elektronisk efter konferencen (sidstnævnte med forbehold for oplægsholdernes godkendelse).

Max antal deltagere:

60

Kursusbevis:

Der udstedes et kursusbevis til alle deltagere. Det fremsendes per mail senest en uge efter arrangementet.

OBS! COPSUM 2015

Den 20.-21. maj deltager 1.000 ejendomsaktører fra Danmark og norden i årets branche event indenfor byudvikling COPSUM 2015. Med et stærkt fokus på vidensdeling igennem diskussioner og konferencer, og på at skabe netværk og forretningsmuligheder for alle deltagere, er Byens Ejendom stolte af at invitere til COPSUM 2015 - se programmet og tilmeld dig via hjemmesiden.



Program

09.00

Registrering og morgenkaffe


09.30

Velkomst


09.35

Hotelmarkedet 2015: Udfordringer, tendenser og perspektiver

Der har aldrig tidligere været så mange gæster som har overnattet på de danske hoteller. Trods økonomisk krise er antallet af hotelovernatninger i Danmark steget med 19 pct. siden 2008, og 2014 ser ud til at blive endnu et rekordår. Hvad ligger bag denne vækst? Hvor kommer de nye gæster fra, og hvor vælger de at overnatte? Den positive udvikling i efterspørgslen betyder også at nye hoteller planlægges. Hvilke nye hoteller er på vej, og hvad karakteriserer disse hoteller?

Benedikte Rosenbrinck Benedikte Rosenbrinck, Afdelingschef for Viden & Udvikling, ph.d , Horesta


10.00

Turnaround af nødlidende hoteller

Hotelovernatninger er igen ved at stige, men mange hoteller er stadigvæk presset på indtjeningen. Hvordan vendes et tabsgivende eller nødlidende hotel til fornuftig drift? Hvordan kan ejer og operatør spille sammen om en god løsning, der kan løfte forretningen og skabe det nødvendige økonomiske grundlag?

Annette Vangstrup Annette Vangstrup, Indehaver, Asnæs & Vangstrup


10.25

Tivoli Hjørnet udvides med 6.600 kvm butiks- og hotelbyggeri

Tivoli Hjørnet skal rumme 17 nye hotelværelser til det internationalt eftertragtede Nimb Hotel, som Tivoli har drevet med stor succes siden 2009. Desuden vil bygningen indeholde spændende butikker, cafeer og restauranter, der kan skabe ny vitalitet i grænsezonen mellem Indre By og Vestebro. Startredegørelsen er godkendt af Københavns Kommune, og udvidelsen vil ca. koste 150 mio. kr. Hvad er status på projektet og hvilke tanker har man gjort sig i forhold til udformningen?

Andreas Morthorst Andreas Morthorst, Økonomidirektør, Tivoli


10.50

Kaffepause og networking


11.20

Branding og rebranding i samspil med nye markedsforhold

Urban House er et nyt brand i København - en hybrid mellem et hotel og et hostel med 225 værelser og 950 senge. Der arbejdes med sociale tiltag til den voksende gruppe af unge internationale rejsende gæster, der søger mere end blot et hotel/hostel. Det nuværende landskab i branchen skubber hoteller til at arbejde hårdere i at differentiere deres brand og fremme deres tjenester. Rejsende har forskellige behov, hvilket betyder brandudvikling og segmentering er et must. Hvilke brandingstiltag virker og hvilke virker ikke på det moderne hotelmarked? Hvad er et moderne hotel for en størrelse, og hvordan får man det kommunikeret ud til omverdenen?

Thomas Bagger Thomas Bagger, General Manager, Urban House


11.45

Fremtidens hotelkunder: Trends, krav og forventninger

Hvad forventer fremtidens gæster af et hotel? Nye koncepter og designhoteller eller er prisen afgørende? Hvordan angriber man fremtiden? Er det muligt at finde ud af, hvad kunderne og forbrugerne gerne vil have, før de selv ved det? Eksempler på skift i værdier og trends fremover.

Mads Arlien-Søborg Mads Arlien-Søborg, Trend expert, WE MADE IT


12.15

Hotelbranchen og de sociale medier - Få fuldt potentiale af din indsats

Hotel Vejlefjord er kendt for deres hotel- og wellnessophold samt mødefaciliteter. Hotellet har gennem længere tid samarbejdet med Novicell vedrørende online marketing, og dette er fortsat sideløbende med det nu gennemførte udviklingsprojekt. Sociale netværk og et utal af websites med hotel- og rejserelateret stof ud over hotellernes egne hjemmesider er blevet en vigtig faktor i kundernes valg af hotel. Hvordan begår man sig som hotel eller hotelselskab på nettet, og hvordan drager man fuldt udbytte af de muligheder, nettet byder på? Vil nettet ændre hotelbranchen og den måde, vi tænker hotel på?

Martin Skøtt Martin Skøtt, Manager, Traffic & Insights, Impact


12.40

Spørgsmål og afslutning


12.45

Frokost


De kommer også

  • AI a/s
    - Jan Bruus Sørensen
  • Asnæs & Vangstrup
    - Annette Vangstrup
  • Basalco A/S
    - Søren Anker-Ladefoged
  • Benchmark Alliance
    - Junie Nørsgaard
  • Byens Ejendom
    - Mira Trolle Scheel
    - Ida Skovgaard Blom
  • Carlsberg Byen P/S
    - Carsten Lygum
  • Comwell a-s
    - Henrik Hjorth
    - Preben Nesager
    - Michael Lauritsen
  • Danbolig Erhverv København
    - Torben Lund
  • danish real estate ApS
    - Jacob Sahlin Olesen
    - Jan Pedersen
    - Bjørn Schmelling
  • De Forenede Dampvaskerier
    - Andreas Nyborg
    - Kurt Andersen
  • De Forenede Dampvaskerier A/S
    - Andreas Nyborg
    - Kurt Andersen
    - Jette Bille Jensen
  • DRC
    - Jørgen Kønigshøfer
  • EKJ Rådgivende Ingeniører A/S
    - Lars Bundgaard
  • Geberit A/S
    - Peter Dam
  • HighLight
    - Allan Reakes
  • Horesta
    - Benedikte Rosenbrinck
    - Henrik Messmer
    - Christoffer Susé
    - Jens Zimmer Christensen
  • Hotel Christiansminde
    - Holger Brodersen
  • Interior Direct
    - Martin Fritz Jensen
  • JJW Arkitekter
    - Kaj Frederik Wohlfeldt
  • MS-Holding A/S
    - Mogens Sørensen
  • Novicell
    - Martin Skøtt
  • Sadolin & Albæk A/S
    - Kasper Wehner
  • schmidt hammer lassen architects
    - Rasmus Kierkegaard
  • Site Facility A/S
    - Jesper Bertelsen
  • Solo Ark
    - Søren dandanell parrot
  • Suez Aps
    - Karsten Michael Kirkegaard
  • Tivoli
    - Claus Dyhr
  • tnt arkitekter a/s
    - Charlotte Egede
  • UCN Aalborg
    - Betina Nielsen
  • Urban House
    - Thomas Bagger
    - Edith Domschy
    - Maria Hjorth
  • WE MADE IT
    - Mads Arlien-Søborg

Praktisk info

Tidspunkt

17. februar 2015
Kl. 09.00 - 12.45

Sted

Carlsberg Museum & Business Centre
Valby Langgade 1
1799 Valby
Telefon: 3327 1282
www.visitcarlsberg.dk

Se på kort

Pris

2.965 kr. ekskl. moms.

Kontakt

Har du spørgsmål til arrangementet, vil du have hjælp til tilmelding, eller har du et andet spørgsmål til Byens Ejendom, så skriv til os her.

Vi kontakter dig per email eller tlf. efter dit ønske inden for max 2 arbejdsdage. Dine personlige oplysninger gemmes ikke og bruges kun til at kontakte dig om dette.





Andre konferencer

Logistik- og industriejendomme - projekter og udvikling 2016-2025
28. september 2016, København SV
Læs programmet

Alment boligbyggeri i Aarhus 2016-2026
29. september 2016, Aarhus C
Læs programmet

Frederikssund investerer 12 milliarder i byudvikling
5. oktober 2016, Frederikssund
Læs programmet

Andre seminarer

Odense: Ekspropriation i praksis
27. oktober 2016, Odense
Læs programmet

Rådgivers honorering og erstatningsansvar
2. november 2016, København SV
Læs programmet

Jylland: Lejeloven - nye ændringer og løsninger
8. november 2016, Aarhus C
Læs programmet

KONFERENCER OG KURSER