Kursus i Konflikthåndtering for aktører på ejendomsmarkedet


Program

08.15 Registrering og morgenmad
09.00 Start og introduktion

Erik Lyngse , Rådgiver i kommunikation, forhandling og konflikthåndtering, Erik Lyngse

09.15 Hvad er konflikt og typer af konflikter

Oplæg, øvelser og reflektion.

09.45 Analysemodel i konflikthåndtering

De 7 elementer i konflikthåndtering.

10.45 Konfliktudvikling

Optrapning og ned igen. Oplæg og øvelse.

11.30 Konfliktadfærd

Metode-oplæg samt øvelse.

12.45 Frokost
13.30 Kommunikation i konflikt

Præsentation af modeller samt øvelse

14.30 Konfliktløsning og -opløsning

Angrebsvinkler i konflikthåndtering, oplæg, reflektion og øvelse.

15.00 Rollen som 3. part

Mediation og mægling

16.00 Afslutning

Baggrund

Dette kursus er for dig, der skal kunne tackle vanskelige, konfliktfyldte situationer og gerne vil have god viden om kommunikation og konflikthåndtering, så du har et beredskab når situationerne opstår.

Hvem deltager?

Alle, der har brug for viden om konflikthåndtering og metoder til løsning af konflikter på en positiv og konstruktiv måde. Du kan være leder eller projektleder – eller f.eks. have et job, hvor du er i dialog med kunder, hvor der kan opstå konflikter. Det kan både være i telefonisk dialog eller ude på kundens adresse.

Max antal deltagere

25

Udbytte for deltageren

Du bliver trænet i konfliktforståelse og konflikthåndtering, så du kan bruge teknikkerne forebyggende øjemed og i forbindelse med aktuelle konflikter. Du får indsigt i konflikters opståen og forløb og får konkrete, afprøvede værktøjer til konfliktløsning.

Udbytte for virksomheden

Konflikter både internt i virksomheder og mellem virksomheder er uundgåelige. Når medarbejderne bliver bedre til at forstå og agere i konflikter, kan konflikterne ændres fra at være nedbrydende til at være en ressource til udvikling. Medarbejdernes kompetencer i konflikthåndtering er derfor med til at skabe en bedre bundlinie.

 Indhold

  • Konflikters udvikling - optrapning og afspænding Elementer i konfliktforståelse
  • Grundlæggende teknikker til konflikthåndtering
  • Forskellige konflikthåndteringsmetoder - deres muligheder og begrænsninger
  • Kommunikation i konflikter – oplæg og øvelse i brug af forskellige kommunikationsredskaber
  • Herunder hvordan man undgår at skulle vælge mellem aggressiv eller underdanig adfærd og kommunikation, hvordan man kan præsentere et konstruktivt nej hvordan man kan bruge ikke konfliktoptrappende sprog
  • Konflikter med flere end 2 parter
  • Mediation- rollen som mægler i andres konflikter

 

Forplejning

Ved fremmøde vil der være et udvalg af kaffe, the og juice samt et stykke lækkert morgenbrød. Der serveres frokost fra buffet med drikkevarer efter ønske. Frisk frugt og vand vil være at finde i lokalet hele dagen, der også vil være afbrudt af et passende antal pauser med kaffe og sødt.

Kursusbevis 

Der udstedes et kursusbevis til alle deltagere. Det fremsendes per mail senest en uge efter arrangementet. 

OBS! Copenhagen Property Summit 2015
D.20.-21. maj deltager 1000 ejendomsaktører fra Danmark og norden i årets branchemesse COPSUM2015. Med et stærkt fokus på vidensdeling igennem diskussioner og konferencer, og på at skabe netværk og forretningsmuligheder for alle deltagere er ByensEjendom ApS stolte af at invitere til COPSUM2015 - se programmet og tilmeld dig via hjemmesiden.

Inkluderet i prisen

Professionelt arrangement til tiden

Morgenkaffe

Frokost

Konferencemappe

Oplægsmateriale sendes pr. e-mail efterfølgende

Kursusbevis

Tilmeld dig her
Tilmeld dig her